کارگردان نمایش «کودکان کار»: مشکلات نوجوانان را با زبان طنز و موزیکال در جشنواره روایت می‌کنیم

همدان- ایرنا- کارگردان نمایش «کودکان کار» گفت: این نمایش به عنوان یکی از آثار شرکت کننده در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است که با زبانی طنز و موزیکال مشکلات نوجوانان را روایت می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مسعود کردی که اثر آن در بخش تئاتر کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال اجرا می‌شود، افزود: داستان این اثر مربوط به غول بیکاری است که کودکان یک روستا را از زندگی خوش دور می‌سازد و کودکان روستا را فریب داده و به شهر می‌برد؛ او کودکان را مجبور به دستفروشی در چهارراه‌ها می‌کند و با تهدید آنان به مقاصد پلید خود دست پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در ادامه این نمایش، کودکان کار موفق می‌شوند که از بند غول بیکاری رها شوند و او را نابود کنند.

کردی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان یکی از بهترین رویدادهای نمایشی، به لحاظ کیفی و ساختاری، در ایران است، تصریح کرد: سعی ما این است که بتوانیم مشکلات کودکان کار و چالش‌هایی که آنان با روسای خود دارند را به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که برخی افراد سودجو با بهره‌جویی از این کودکان، دوران شیرین کودکی را از آنان می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این اثر موضوع کودکان کار و مشکلات آن ها با زبانی طنز، کودکانه و موزیکال برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شود که البته امیدواریم این اقدام بتواند جرقه‌ای در ذهن مسئولان مربوطه برای رسیدگی به مشکلات این کودکان ایجاد کند و گامی در راه رفع آن باشد.

کارگردان نمایش «کودکان کار» گفت: با توجه به تعداد قابل توجه جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، معتقدم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان یکی از بهترین رویدادهای تئاتر، به لحاظ کیفی و ساختاری، در ایران است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره در هر شهر یا فضایی، باعث افزایش سطح فرهنگ مردم شهر می‌شود و کمک می‌کند که مردم و مخاطبان با تئاتر آمیخته شوند ادامه داد: این موضوع در مورد جشنواره تئاتر همدان به شکل بسیار دلپذیری شکل گرفته است زیرا این رویداد مربوط به کودکان و نوجوانان است و کمک می‌کند که افراد از همان کودکی با هنر و تئاتر آشنا شوند.

کردی افزود: فکر می‌کنم که جشنواره تئاتر همدان یک اتفاق ویژه و یکی از بهترین رویدادهایی است که به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

این کارگردان خواستار افزایش تعداد کمی آثار این جشنواره شد و اظهار داشت: تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره باید افزایش پیدا کند زیرا به این شکل امکان بیشتری نیز برای کارکردن گروه‌های مختلف هنری فراهم می‌شود.

عوامل نمایش «کودکان کار» عبارتند از بازیگران: غزل هدایتی، ملیکا حسینی، بهار بوریایی، آرام بوریایی، نفس محمدی؛ نوازنده: محمد شلکه و میثم کردی؛ طراحی صحنه: شیرین شاهوردی و مهدی بوریایی؛ دراماتورژ: سحر گیو؛ منشی صحنه: فاطمه پارسافرد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha