لاشه گوشت ۲۱ راس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی در قشم کشف و معدوم شد

قشم- ایرنا - رییس اداره دامپزشکی قشم از کشف و معدوم سازی لاشه گوشت ۲۱ راس گوسفند فاقد مجوزهای بهداشتی و حمل از دستگاه های ذیربط در سطح این شهرستان خبر داد.

محمد صدیق ارم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بازرسی و بازدید ماموران شبکه دامپزشکی قشم در سطح شهرستان این تعداد لاشه گوشت به وزن ۶۰۴ کیلوگرم کشف و با هماهنگی با دادستانی و دریافت حکم قضایی ضبط شد.  

وی توضیح داد: این محموله کشف و ضبط شده بعد از انجام اقدامات اولیه و با رعایت مسایل بهداشتی در سایت زباله طولا معدوم شد و از ورود گوشت این لاشه ها به سفره غذایی مردم جلوگیری شد.

رییس اداره دامپزشکی قشم اضافه کرد: قشموندان از خرید گوشت قرمز در محل های نامناسب فاقد مجوز و همچنین لاشه های فاقد مهر بازرسی دامپزشکی به طور جد خودداری کنند.

ارم مهم‌ترین علت بروز تب کریمه کنگو را کشتار خارج از کشتارگاه عنوان و اظهار داشت:‌ کشتار دام باید در کشتارگاه و با رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی انجام شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha