۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۲۳
کد خبر: 83109719
T T
۰ نفر
انگليس اوكراين را به اقدام عليه ملت خود تشويق مي كند

مسكو - ايرنا - سخنگوي سفارت روسيه در انگليس اعلام كرد كه با استناد به اظهارات وزير دفاع انگليس مي توان به اين نتيجه رسيد كه لندن دولت اوكراين را به ادامه اقدامات نظامي عليه مردم و ملت خود تشويق مي كند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، در پايگاه خبري سفارت روسيه در انگليس هيچ اشاره اي به نام سخنگوي اين سفارت نشده با اين حال به نقل از او گفته شده است كه تصميم انگليس مبني بر گسترش حضور نظامي در اوكراين با تلاش ها و تصميمات براي حل و فصل مسائل اوكراين مطابق با توافقات مينسك، همخواني ندارد.
رسانه هاي روسي از جمله ريانووستي نيز با انعكاس اين خبر بدون اشاره به نام اين مقام در سفارت روسيه در انگليس به نقل از وي نوشت: انگليس به جاي آنكه اوكراين را تشويق به پايبندي به تعهدات خود در تفاهمنامه مينسك كند بر حضور نظامي به عنوان راه حل تنش ها در اوكراين تاكيد مي كند.
وي گفت كه بر اساس اطلاعات رسمي، نيروهاي انگليسي، نيروهاي نظامي اوكرايني در حال عمليات در شرق اين كشور را آموزش مي دهند.
سخنگوي سفارت روسيه در انگليس اظهار داشت: مسلم است كه حضور نظاميان انگليسي حتي به صورت نمادين، منجر به وخيم تر شدن اوضاع مي شود و مي توان گفت كه اين اقدامات در نهايت منجر به حضور 'ناتو' و نظاميان آن در اوكراين با همكاري و مشاركت كشورهاي عضو در درياي سياه خواهد شد و نتيجه خوبي نخواهد داشت.
گفتني است، اقدامات نظامي عليه جمهوري خودخوانده لوگانسك و دونتسك توسط اوكراين از سال 2014 و پس از تغييرات در كي يف كه روس ها از آن به عنوان كودتا و اوكرايني ها به عنوان انقلاب ياد مي كنند، آغاز شد.
بر اساس داده هاي سازمان ملل، با وجود سه قرارداد در مينسك براي پايان دادن به تنش ها، تاكنون بيش از 10 هزار نفر كشته شده اند و تنش ها همچنان ادامه دارد.
اروپام **1346**