۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84787757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان خراسان شمالی ۶ هزار و ۳۹۳ تن گندم تحویل دولت دادند

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان استان از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۶ هزار و ۳۹۳ تن محصول را تحویل ۲۸ مرکز جمع‌آوری دادند.

محمد محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان، چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم مربوط به محصول سال گذشته است که در سال جاری به سیلوها تحویل داده اند و مابقی را امسال برداشت کرده اند.

وی افزود: تعداد مراکز خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار مرکز افزایش دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برداشت گندم از سطح گندمزارهای این استان در مناطق گرم استان خبر داد.

وی اظهار داشت: هم اینک کشاورزان مناطق گرم استان به صورت پراکنده از جمله شهرستان جاجرم برداشت از محصول را از کشتزارهای استان آغاز کرده اند.

محمدزاده افزود: در سال جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شده است که پیش بینی می شود امسال از این سطح ۱۸۷ هزار تن گندم برداشت شود. 

وی گفت: پیش بینی می‌شود گندمکاران این استان امسال ۱۰۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی استان تحویل دهند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تولید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش دارد اظهار داشت: گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

محمدزاده گفت: کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و هم اینک ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان دایر شده است.

وی از گندمکاران استان خواست تا محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند و افزود: با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم از کشاورزان می خواهیم که این محصول استراتژیک و مهم را در راستای امنیت غذایی به مراکز خرید تحویل دهند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha