کارگاه تخصصی شیشه و آبگینه در ورامین برگزار شد

ورامین - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: به منظور ارتقاء سطح دانش فعالان عرصه تولید شیشه، کارگاه تخصصی شیشه و آبگینه در ورامین برگزار شد.

ژیلا خدادادی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با هفته گرامیداشت صنایع دستی و با  هدف ارتقاء سطح دانش فعالان عرضه تولید شیشه، کارگاه تخصصی شیشه و آبگینه روز سه‌شنبه با حضور هنرمندان این عرصه در سالن اجتماعات فرمانداری ورامین برگزار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان ورامین به دلیل فعالیت صدها واحد شیشه‌گری و فعالیت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۶ هزار نفر، از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه کشور انتخاب شده، لازم است تا اطلاعات فعالان این حوزه در دوره‌های تخصصی که با حضور کارشناسان اهل فن برگزار می‌شود، به روز شده و تکنیک‌های جدید به آنان آموزش داده شود.

وی گفت: هر چند که فعالان این عرصه علاوه بر فعالیت در حوزه شیشه‌گری سنتی (فوتی) از تکنیک‌های روز جهان در تولید محصولات فاخر خود استفاده می‌کنند ولی با توجه به پیشرفت‌های سریع تولید در این بخش، لازم است تا این تکنیک‌ها به فعالان حوزه تولید شیشه و آبگینه نیز آموزش داده شود تا محصولات کاربردی، جذاب و قابل پسند بازار تولید شود.

خدادادی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی معایب و مشکلات حوزه شیشه‌گری، کنترل کیفیت و تحولات جدید در شیشه‌گری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی شهر شیشه و آبگینه در ورامین افزود: هدف از راه‌اندازی این دبیرخانه، استانداردسازی محصولات تولیدی، بالا بردن سطح کمی و کیفی محصولات، برند سازی،ساخت المان شهری با موضوعیت شیشه و آبگینه، بسته‌بندی تجاری و مشتری پسند و رفع مشکلات تولیدکنندگان شیشه و آبگینه می‌باشد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی با کارت شناسایی معتبر میراث فرهنگی و صنایع دستی در مناطق مختلف مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

خدادادی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۵۰ کارگاه به صورت انفرادی و ۳۰ کارگاه به صورت گروهی در حوزه شیشه، سفالگری، میناکاری و منبت در مناطق مختلف ورامین مشغول به کار می‌باشند که اغلب آن‌ها در حوزه شیشه فعالیت می‌کنند.

۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha