کشاورزان با خاموش کردن پنج‌ساعته پمپاژ آب از مزایای برق رایگان بهره‌مند می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: کشاورزان این استان با خاموش کردن پنج ساعته پمپاژ آب در زمان اوج پیک بار، از مزایای برق رایگان در سایر ساعت‌های شبانه‌روز بهره‌مند می‌شوند.

حسین قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت کشاورزانی که در ساعت‌های اوج مصرف با صنعت برق همکاری کرده و چاه‌های خود را خاموش کنند از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: تمام کشاورزان می‌توانند با عدم استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در بازه زمانی ۱۱ ظهر تا ۱۸ عصر  (که در تفاهم‌نامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در بقیه ساعات شبانه‌روز استفاده کنند.

قدیمی بیان کرد: شرکت توانیر از تاریخ ۱۵ خردادماه تا ۱۵ تیر ماه و از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور برای استان اردبیل ۲۵ مگاوات سهمیه مدیریت مصرف کشاورزی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مردادماه هم برای استان اردبیل ۳۷ مگاوات سهمیه مدیریت مصرف کشاورزی در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف در تابستان، صرفه‌جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه‌روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری است، ادامه داد: اجرای طرح خاموشی پنج ساعته پمپاژ آب علاوه بر مدیریت مصرف، باعث کاهش هزینه‌های تولید کشاورزان خواهد شد.

وی گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان کشاورزی، آبیاری در ساعات گرم روز اقدام درستی نیست، چرا که در این ساعات به دلیل گرمای هوا و تبخیر بسیار آب، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی، باعث آسیب به گیاهان نیز می‌شود.

قدیمی اظهار کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و دارندگان چاه‌های کشاورزی که در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و تعامل کنند، تشویقی و پاداش خواهند گرفت. 

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، اعمال محدویت و خاموشی برای مشترکان شبکه خانگی جزو برنامه های این شرکت نیست.

قدیمی با اشاره بر آمادگی کامل صنعت برق برای عبور از پیک بار تابستان، از مردم و مشترکان خواست با رعایت نکات مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق این شرکت را در  عبور موفق از ایام سخت کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha