توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان همدان با حمایت استاندار کلید خورد

همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ارتباطی استان، گفت: در این راستا از اجرای طرح‌های توسعه محور با مدیریت شرکت‌های قوی و توانمند ملی استقبال و حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه توسعه ارتباطی استان همدان و اجرای طرح‌های هوشمندسازی صنایع، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های روزافزون کشور، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان ضروری است و از سرمایه گذاری شرکت ایرانسل دراین زمینه استقبال می کنیم. 

وی اضافه کرد: با مشارکت ایرانسل ۳۰ سایت ارتباطی در شهر همدان ایجاد خواهد شد و به صورت جوی و موثر با از اجرای این طرح حمایت خواهیم کرد. 

استاندار همدان با اشاره به ضعیف بودن شبکه ارتباطی در برخی از نقاط استان مانند مناطق و اماکن گردشگری، تاکید کرد: شرایط ارتباطات و اینترنت در تپه عباس آباد و مجتمع تفریحی غار علیصدر نمونه هایی از جمله این ضعف به شمار می رود که نیازمند تقویت است.

قاسمی فرزاد از متولیان شبکه ایرانسل خواست با توجه به حجم زیاد تردد گردشگر به استان همدان کم و کاستی های موجود در بخش تلفن همراه و دیتا را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: احداث سوئیت سنتر ایرانسل غرب کشور در همدان از دیگر طرح‌هایی است که پیشنهاد شده و مسئولان استان آمادگی همکاری و مشارکت در این زمینه را دارند.

به گفته او، ارائه بهترین خدمات از حقوق شهروندان است و در این راستا از شرکت‌های قوی و توانمند در سطح ملی باید بهره بگیریم و استان همدان به عنوان پایلوت آماده هرگونه همکاری است. 

استاندار همدان همچنین بر هوشمند سازی صنایع تاکید کرد و افزود: در سطح استان واحدهای تولیدی و صادراتی در زمینه صنعتی و کشاورزی فعالیت دارند که با مشارکت ایرانسل می توان طرحهای سودمند توسعه محور ایجاد کرد. 

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: دستگاه های خدمات رسان استان مانند برق، آبفا، شهرداری و دیگر ارگانها می توانند از خدمات بی سیم ایرانسل استفاده کرده و از مزایای این طرح برخوردار شوند. 

وی همچنین از ایجاد ۴۰۰ هزار پورت فیبر نوری در همدان خبر داد و گفت: ایجاد فیبر نوری برای توسعه شبکه ارتباطی منازل از نیازهای استان است که با سرمایه گذاری ایرانسل انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت ارتباطی ایرانسل هم از سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در استان همدان برای توسعه دیتا سنتر و ایجاد سایت‌های جدید در این منطقه خبر داد.

بیژن عباسی آرند با بیان اینکه شبکه نسل چهار ایرانسل در شهرهای استان همدان و روستاها کامل است اما در برخی مناطق به دلیل عدم پوشش کامل سایتهای جدید احداث خواهد شد، افزود: نسل پنج ایرانسل(5G) در همدان به عنوان یکی از اولین شهرهای کشور در سال جاری راه اندازی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha