۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84790900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب بجستان خراسان رضوی

گناباد-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب شرب شهرستان بجستان واقع در جنوب این استان تخصیص یافت که با این مبلغ عملیات اجرایی این طرح بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سید ابراهیم علوی روز پنج‌شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی مدیریت بحران بجستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شکستگی خط انتقال در فاصله ۲۷ کیلومتری از دشت منصوری به دلیل فرسودگی و کمبود ظرفیت مخازن آب در بجستان مهمترین علت کاهش فشار و قطع آب خط انتقال در این شهر طی روزهای اخیر بوده است.

وی ادامه داد: تا زمان انجام عملیات ترمیم خط انتقال توسط گروههای رفع اتفاق، خط انتقال آب به دلیل کمبود ظرفیت مخازن ذخیره، خالی از آب شد و موجودی مخزن بجستان هم مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه شهروندان با چند ساعت قطعی آب مواجه شدند.
وی اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل رفع اتقاقات آب و فاضلاب بجستان در ساعت ۲۴ روز دوشنبه مشکلات رفع و به تدریج نقاط مختلف این شهر هر چند کم فشار تا اواسط روز سه‌شنبه ۲۴ خردادماه آبدار شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با عذرخواهی از مردم بجستان به دلیل قطعی آب این شهرستان به واسطه حوادث چند روز گذشته بر روی خط انتقال آب گفت: آب این شهر از دشت منصوری به طول ۳۳ کیلومتر منتقل می‌شود و قدمت و فرسودگی خط انتقال آن باعث می‌شود، در فصول گرم مانند تابستان با توان نهایی خودش آب را انتقال دهد، که در این شرایط شبکه تاب فشار را نیاورده و دچار ترکیدگی‌های مستمر می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سفر فروردین‌ماه رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی و وزیر نیرو به بجستان چند پروژه برای بخش آب با توجه به ضرورت‌های این شهر تعریف شد، افزود: این پروژه‌ها  شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت سه هزار متر مکعب برای افزایش توان ذخیره‌سازی و تاب‌آوری شهر در برابر قطع جریان آب خطوط انتقال و همچنین ساخت یک باب مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و سوله برای اجرای سایت آب شیرکن با ظرفیت بالاتر است.

علوی اظهار داشت: عقد قرارداد اجرای پروژه‌های مزبور انجام شده و عملیات اجرایی آنها حداکثر تا یک سال آینده اتمام و به بهره برداری می‌رسد، همچنین مطالعات احداث یک ایستگاه پمپاژ بین راهی جهت کاهش حوادث خط انتقال آب در شهرستان بجستان نیز در دست مطالعه است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای کیفی سازی آب بجستان، احداث یک آب شیرین کن در دست انجام است که در سریع ترین زمان ممکن در دست انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب خراسان رضوی افزود: همچنین یک حلقه چاه که در سنوات گذشته در منطقه درزاب بجستان حفر شدند باید تجهیز شود تا در زمانی که خط انتقال دچار مشکل می‌شود، شهر با کمبود و بی آبی مواجه نشود.

به گزارش ایرنا، به دنبال وقوع چند مورد اتقاق در خط انتقال آب بجستان و افت فشار و قطعی چند ساعته آب در چند روز اخیر و افزایش مشکلات مردم در این زمینه جلسه اضطراری ستاد هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد.

با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی آبرسانی اضطراری توسط چند دستگاه تانکر در شهرستان بجستان در حال انجام است.

۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha