جریان آب پایدار به سمت شهرستان بجستان در خراسان رضوی برقرار شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: جریان آب پایدار به سمت شهرستان بجستان در جنوب این استان از حدود یک ساعت قبل برقرار شد و به ترتیب همه نقاط این شهرستان از آب شرب بهره مند می‌شوند.

سید ابراهیم علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سه شنبه هفته گذشته با توجه به وجود مشکل در تاسیسات تانک ضربه‌گیر، خط انتقال آب این شهرستان دچار شکستگی‌های زیادی شد.

وی اضافه کرد: از ساعات اولیه بروز اتفاق، نیروهای شرکت در منطقه حضور یافتند و مشکلات یکی پس از دیگری رفع شد و چهارشنبه هفته قبل آب به صورت موقت در شهر برقرار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: با آبگیری مخازن مجدد اقدامات تکمیلی برای برطرف شدن اتفاق از روز شنبه هفته جاری آغاز و از حدود یک ساعت قبل جریان پایدار آب برقرار و به ترتیب مناطق از پایین تا بالای شهر دارای آب می شود و در صورت عدم بروز اتفاق، برنامه ریزی شده همه مناطق به جریان پایدار آب متصل شوند.

علوی ادامه داد: با پیگیری های که انجام شده تا عصر امروز آب به مرور به شبکه تزریق می شود منتهی با توجه به فرسودگی شبکه در سالیان گذشته احتمال اتفاقاتی وجود دارد که تیم‌های امدادی آماده رفع نقص احتمالی هستند.

اجرای سه پروژه آب رسانی در بجستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین از اجرای سه طرح برای پایدار شدن آب‌رسانی به شهرستان بجستان خبر داد و افزود: ساخت مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی به اتمام رسیده و از ۲۰ روز قبل وارد مدار شده است.

علوی افزود: ایستگاه پمپاژ بین راهی نیز برای تنظیم فشار در خط اصلی انتقال آب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا ۱۰ روز آینده وارد مدار می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات سازه‌ای و ساختمانی پروژه آب شیرین کُن نیز به اتمام رسیده و مناقصه برای نصب آن به زودی انجام می‌شود و تا پایان سال آب‌شیرین کن در منطقه نصب می‌شود.

۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha