۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۷
کد خبر: 84791902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گستره رنگ آبی کرونایی در مازندران افزایش یافت

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۷
کد خبر: 84791902
گستره رنگ آبی کرونایی در مازندران افزایش یافت

ساری - ایرنا- بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ آبی کرونایی در مازندران در حال پیشروی است و درحال حاضر ۲۰ شهرستان استان در محدوده عادی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  ایرنا،براساس تازه ترین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  تعداد شهرستان های آبی مازندران از ۱۹ به ۲۰ افزایش یافته است و در حال حاضر تنها ۲ شهرستان در منطقه زرد کرونایی قرار دارند.

 بر اساس این گزارش ، شهرستان ساری که طی یک ماه اخیر بی ثبات ترین شهر استان از لحاظ رنگ بندی کرونایی بود، بار دیگر زیر سایه رنگ آبی کرونایی قرار گرفت. این شهرستان که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت به رنگ آبی در آمد و پس از آن با گذشت یک هفته در تاریخ یک خرداد مجددا به رنگ زرد بازگشت و حدود دو هفته در این وضعیت باقی ماند ولی پس از آن در تاریخ ۱۳ خرداد بار دیگر  وضعیت کرونایی اش آبی شد و هفته گذشته طبق ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با افزایش روند کرونایی به رنگ زرد به معنای نسبتا پرخطر تغییر وضعیت داد ولی در حال حاضر مجددا به منطقه عادی کرونایی بازگشت.

همچنین بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان عباس آباد در غرب مازندران پس از حدود ۲ ماه از رنگ زرد کرونایی  به آبی تغییر وضعیت داد.

طی یک هفته اخیر سوادکوه شمالی تنها شهرستان مازندران بودکه بر خلاف سایر مناطق استان با روند افزایشی کرونایی مواجه شده است و طبق ارزیابی وزارت بهداشت از وضعیت آبی کرونایی خارج و وارد رنگ زرد کرونایی شد. 

شهرستان چالوس نیز که هفته گذشته وارد وضعیت زرد کرونایی شده بود ، همچنان در این وضعیت قرار دارد. در حال حاضر چالوس و سوادکوه شمالی تنها نقاطی از جغرافیای مازندران هستند که در محدوده زرد رنگ به معنای نسبتا پرخطر باقی ماندند.

در حال حاضر  بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۰ شهرستان شامل  گلوگاه ،بهشهر، نکا، میاندورد، ساری، قایمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت آبی قراردارند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

گستره رنگ آبی کرونایی در مازندران افزایش یافت

احتمال تشدید شیوع کرونا در مازندران

با وجود این که تعداد شهرستان های آبی کرونایی در استان مازندران افزایش یافته است اما معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تشدید احتمال شیوع دوباره کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت که کاهش اثر واکسیناسیون بویژه برای کسانی که تنها دو دوز تزریق کرده اند می تواند چرخه شیوع ویروس کرونا را تشدید کند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به افزایش مرگ و میر کرونایی هشدار داده است و اعلام کرد: پس از پنج هفته مرگ و میر ناشی از کرونا، تعداد قربانیان گزارش شده در سطح جهان در هفته گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

 همچنین بررسی آمار های اعلام شده توسط علوم پزشکی بابل و مارندران در یک هفته گذشته نشان می دهد که تعداد بستری شده های کرونایی در بیمارستان های استان به صورت نامحسوسی افزایش یافته است به گونه ای که در جمعه گذشته منتهی به ۲۰ خرداد ماه ۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بودند که این بیماران در روز یکشنبه  به عدد۵۷ یعنی بیشترین میزان خود در هفته جاری رسید و پس از آن نیز با یک کاهش نسبی به عدد ۵۱ کاهش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha