۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84792799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار انگلیس درباره خستگی ناشی از جنگ اوکراین

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84792799
هشدار انگلیس درباره خستگی ناشی از جنگ اوکراین

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس پس از سفر یک روزه به کی‌یف درباره پدیدار شدن آثار خستگی ناشی از جنگ اوکراین در جهان هشدار داد و تصریح کرد که روسیه در حال پیشروی و تصرف خاک این کشور است.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون روز شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: «نگرانی ما این است که کمی خستگی ناشی از جنگ اوکراین در سرتاسر جهان شروع شده است، اما باید درک کنیم که اوکراینی‌ها در شرق کشورشان به طرز وحشتناکی رنج می‌برند.»

جانسون مدعی شد: ولادیمیر پوتین به ارتکاب جنایات وحشتناک ادامه می دهد. روس ها اینچ به اینچ جلو می روند و برای ما حیاتی است که نشان دهیم اوکراین می تواند پیروز شود و پیروز خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه ادعا کرد: «روس‌ها تلفات زیادی را متحمل می‌شوند و بسیاری از پیشرفته‌ترین تسلیحات خود را تمام کرده‌اند». وی بر همین اساس مدعی شد: زمانی که خستگی ناشی از جنگ اوکراین در حال شکل گیری است، بسیار مهم است که نشان دهیم برای مدت طولانی با آنها هستیم و به آنها مقاومت استراتژیک مورد نیاز را ارائه می دهیم.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

نخست وزیر انگلیس که دیروز در سفری از پیش اعلام نشده، برای دومین بار به پایتخت اوکراین سفر کرد مدعی شد که نیروهای روسیه در جنگ اوکراین تحت فشار زیادی هستند و "تلفات سنگین" را متحمل می‌شوند.

جانسون در این سفر پیشنهاد راه‌اندازی یک برنامه آموزشی بزرگ برای نیروهای اوکراینی را ارائه کرد که می‌تواند حداکثر یکهزار سرباز را در هر ۱۲۰ روز آموزش دهد.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha