۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84792856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناامیدی اروپا از قطع وابستگی به انرژی روسیه به واسطه بحران هسته‌ای فرانسه

تهران – ایرنا – بحران قدرت هسته ای در فرانسه، تلاش اروپا برای قطع وابستگی به انرژی روسیه را ناکام گذاشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از نیویورک تایمز، فرانسه معمولا برق صادر می کند، اما اکنون به دلیل مشکلات در اپراتور هسته ای این کشور با معضل خاموشی و نیاز به برق وارداتی روبه روست.

حدود نیمی از ناوگان اتمی فرانسه که بزرگترین در اروپاست، به دلیل مشکلات غیرمنتظره در اپراتور قدرت هسته ای کشور خاموش شده است.

در حالی که اتحادیه اروپا تلاش می کند وابستگی به نفت و گاز روسیه را درپی حمله مسکو به اوکراین قطع کند، فرانسه روی نیروگاه های هسته ای اش شرط بندی کرده است تا بحران انرژی را پشت سر گذارد.

قدرت هسته ای تقریبا ۷۰ درصد از برق فرانسه را تامین می کند که سهم بیشتری از هر کشور دیگری در جهان است.

اما این صنعت دستخوش بحران قدرت شده است زیرا اپراتور قدرت هسته ای فرانسه با مشکلات متعددی از جمله آب و هوای گرمتر که خنک کردن راکتورهای فرسوده را سخت تر می کند، روبه روست.

خاموشی ها در این اپراتور که بزرگترین صادرکننده برق اروپاست، تولید انرژی هسته ای فرانسه را به پایین ترین سطح در تقریبا ۳۰ سال رسانده است. فرانسه به جای صادرات مقادیر زیادی برق به انگلیس، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی، با چشم انداز خاموش های گسترده در زمستان سال جاری و لزوم واردات برق مواجه است.

ناوگان اتمی فرانسه با برخورداری از ۵۶ راکتور پس از آمریکاست، بزرگترین ناوگان به شمار می رود.

یک چهارم از برق اروپا از قدرت هسته ای چند کشور تامین می شود و فرانسه بیش از نیمی از مجموع این رقم را تولید می کند.

اما صنعت هسته ای فرانسه که عمدتا محصول سال های ۱۹۸۰ است، طی دهه ها با نبود سرمایه گذاری های جدید دست به گریبان است.

امروزه، تولید هسته ای فرانسه در پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۹۳ قرار دارد و کمتر از نیمی از ۶۱.۴ گیگاوات که این ناوگان قادر به تولید است، تولید می کند.

با وجود جنگ اوکراین، فرانسه طبق معمول با روسیه در زمینه انرژی هسته ای که از تحریم های اتحادیه اروپا مستثنی است، مبادلات تجاری داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha