۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84793306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۳ هزار هکتار از مزارع غلات اشنویه سمپاشی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه گفت: ۱۳ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه آفت پوره سن گندم و علف‌های هرز در سال زراعی جاری سمپاشی شده است.

مراد رسول انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون در مزارع این شهرستان هشت هزار و ۶۷۰ هکتار علیه علف‌های هرز و در سطح چهار هزار و ۷۰۵هکتار نیز علیه پوره سن گندم مبارزه و سمپاشی صورت گرفته‌ است.

وی افزود: در سال زراعی جاری همچنین در روستای «لولکان» از توابع این شهرستان نیز در سطح ۶ هکتار از اراضی ملی، مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال تولید گندم از مزارع این شهرستان با ۱۵ درصد افزایش نسبت به پارسال پیش بینی می‌شود به ۲۳ هزار تُن برسد.

انصاری اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار به صورت دیم و ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار نیز به صورت آبی است.

وی ادامه داد: ارقام کشت شده گندم در مزارع این شهرستان از انواع «سرداری»، «آذری» و «باران» در اراضی دیم و ارقام «میهن»، «پیشگام» و «حیدری» در اراضی آبی است.

به گزارش ایرنا،  سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می‌کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می‌شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است؛

سمپاشی مزارع گندم علیه آفت سن زمانی ضروری است که به طور متوسط در هر مترمربع یک عدد «سن گندم» مشاهده شود.

اشنویه دارای ۳۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۱۷ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، نقش اساسی در تغذیه انسان داشته و به تنهایی بیش از ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha