بیش از ۳۰ هزار نفر از بانوان روستایی آذربایجان غربی زیرپوشش بیمه اجتماعی هستند

مهاباد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از بانوان این استان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

سیروس محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سطح استان هم اکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند که این تعداد باید افزایش پیدا کند.

محمودیان افزود: سال گذشته ۲۰ هزار نفر عضو صندوق شدند و در ۳ ماهه نخست سال جاری نیز چهار هزار و ۵۰۰ نفر به عضویت این صندوق در آمدند و  پنج هزار نفر نیز از صندوق مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه استانی برای جذب در صندوق ۴۸ هزار نفر است، ادامه داد: زنان و مردان با داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن و در صورت عضویت در گروه‌هایی مانند روستاییان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی، دانشجویان، بسیجیان، کارگران فصلی و سایر گروه‌های جامعه هدف می‌توانند تحت پوشش این بیمه باشند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه مجرد یا متاهل بودن ملاک بیمه شدن در این صندوق نیست، اضافه کرد: این صندوق همه خدمات بیمه‌ای سایر صندوق‌ها را ازجمله بازنشستگی با حداقل ۱۵ سال، از کارافتادگی دائم ناشی از کار و غیرکار با حداقل یک سال سابقه، مزایای فوت برای بازماندگان بیمه شده و نقل و انتقال سابقه با سازمان تامین اجتماعی را انجام می دهد.

محمودیان گفت: هزینه بیمه به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه شده باید پرداخت شود و بیش از  ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه این صندوق حمایتی و دولتی است، افزود: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر، ارزانترین و افتصادی ترین بیمه کشور است که دارای مزایای مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است.  

وی بیان کرد: این صندوق فرصت مناسبی است تا جوانان، کارگران فصلی و زنان خانه دار از مزیت های آن بهره مند شوند.

محمودیان گفت: مهاباد، بوکان، چایپاره و خوی از بیشترین ضریب پوشش این بیمه و سیلوانا و ارومیه از کمترین ضریب پوشش برخوردار است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۹۵ کارگزاری فعال بیمه اجتماعی روستایی است که چهار دفتر کارگزاری آن در شهرهای ربط، میرآباد، نلاس و سردشت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha