نصب کارتخوانهای هوشمند در کاهش تخلفات آرد و نان نقش مهمی دارد

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: نصب کارتخوانهای هوشمند در نانوایی‌ها نقش مهمی در کاهش تخلفات در عرضه آرد و نان دارد.

هادی ایزدی روز یکشنبه در حاشیه آغاز نصب کارتخوانهای هوشمند در نانواییهای گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هوشمندسازی یارانه نان از سیاستهای مهم دولت سیزدهم به منظور مدیریت و نظارت بهینه بر مراحل پخت و عرضه نان، کاهش تخلفات در حوزه آرد و نان و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد و نان و افزایش کیفیت نان و پرداخت یارانه مستقیم به مصرف کنندگان واقعی است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح محدودیتی در تعداد فروش نان وجود ندارد، اما فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر است، در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت می‌کند و به عبارت دیگر با وجودی که قیمت آرد آزاد می‌شود، ولی نان گران نخواهد شد و با قیمت قبلی به دست مصرف کننده می‌رسد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: کار نصب کارتخوانهای هوشمند در سطح نانوایی‌های مناطق شهری و روستایی گناباد توسط ۶ گروه متشکل از مسوولان و دست‌اندرکاران ذیربط شامل نمایندگانی از فرمانداری، کمیسیون آرد و نان، ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نماینده شعب بانک سپه به عنوان بانک عامل اجرای این طرح از روز یکشنبه به مدت سه روز در شهرستان گناباد انجام می‌شود.

ایزدی خاطر نشان کرد: بعد از نصب این کارتخوانهای هوشمند در نانواییها فروش و عرض نان به صورت آزمایشی همزمان توسط این کارتخوانها و همچنین کارت ‌خوانهای قبلی آنها انجام می‌شود و بعد از اعلام رسمی توسط دولت در آینده نزدیک، هرگونه فروش نان تنها توسط کارتخوانهای جدید صورت می‌گیرد و حتی فروش نان با استفاده از وجه نقد نیز ممنوع خواهد شد.

از مجموع ۱۱۰ نانوایی در شهرستان گناباد، ۵۸ نانوایی در مناطق شهری و ۵۲ نانوایی در مناطق روستایی فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha