۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84793722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از کردستان

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 84793722
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- پایان فیلمبرداری مستند داستانی خواژن در میراث جهانی هورامان، اعزام بانوی هندبالیست کردستانی به کشور اسلوونی و امانت‌دهی کتاب‌های مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان در سفر، عناوین سه خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر پایگاه جهانی هورامان و تهیه کننده مستند داستانی خواژن گفت: فیلمبرداری مستند داستانی خواژن بعد از پنج روز در روستای ناو شهرستان سروآباد در منطقه میراث جهانی هورامان به پایان رسید.

پویا طالب نیا افزود: مستند داستانی خواژن اولین ساخته مشترک حدیث مرادی و پریسا عبداللهی است که آیینی کهن در میراث جهانی هورامان را روایت می کند.

وی ادامه داد: این آیین را مردمان این کهن دیار هزاران سال حفظ کرده و براساس اعتقادات دینی و باورهای محلی خود در پاسداشت آن کوشیده‌اند که می توان نمونه‌های آن را در تمدن‌های باستانی همچون یونان، بین النهرین و رم مشاهده کرد.

مدیر پایگاه جهانی هورامان یادآور شد: مشاوران علمی این مستند اساتید به نامی از جمله اسعد اردلان، نادر کریمیان سردشتی، نجم الدین جباری و تیمور مالمیر بودند و زانیار لطفی فیلمبرداری و دانا کریم نیز صدابرداری آن را برعهده داشتند.


اعزام بانوی هندبالیست کردستانی به کشور اسلوونی

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بامداد امروز تهران را به مقصد لیوبلیانا پایتخت اسلوونی ترک کرد که  «نگین رحمانی» بانوی شایسته کردستانی نیز همراه با ملی پوشان تیم ملی کشورمان عازم محل برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۲ شد.

بیست و سومین دوره مسابقات هندبال جوانان دختر قهرمانی جهان از ۲۲ ژوئن تا سوم جولای ۲۰۲۲ (یکم تا ۱۲ تیر ۱۴۰۱) به میزبانی اسلوونی برگزار خواهد شد.

تیم ملی هندبال جوانان بانوان ایران در این مسابقات با تیم های ملی سوئد، گینه و تونس هم گروه است.

امانت‌دهی کتاب‌های کانون به کودکان و نوجوانان در سفر

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کودکان و نوجوانان عضو هر یک از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور نیز می توانند کتاب به امانت بگیرند.

حمیدرضا گوهری افزود: بر اساس طرح جدیدی که به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون از ابتدای تیرماه در بیش از هزار مرکز کانون در سراسر ایران اجرا می‌شود، هر کودک و نوجوان عضو کانون جدا از اینکه عضو چه مرکزی در چه نقطه از کشور است، می‌تواند با استفاده از شماره ملی خود به یکی از مرکز کانون مراجعه و کتاب به امانت ببرد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تشویق کودکان به مطالعه کتاب به ویژه در هنگام سفر یا روزهای تابستان که برخی از کودکان و نوجوانان به شهر زادگاه خود یا والدین‌شان می‌روند اجرا می‌شود تا بچه‌ها بتوانند از روزهای تعطیل و سفر خود نیز برای مطالعه بیشتر و استفاده از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: این اعضای کانون البته باید کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان کتابخانه‌ای تحویل دهند که از آن امانت گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha