۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84794070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: خاطره شهدا نباید فراموش شود

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبر: 84794070
امام جمعه بیرجند: خاطره شهدا نباید فراموش شود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خاطره شهدا نباید فراموش شود در غیر این صورت همه ارزش‌ها فراموش خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از نسخه لاتین کتاب "آسمان ستاره‌ها" زندگی‌نامه مادر شهید "محمدحسین رئوفی‌فرد" افزود: حیات جامعه در گرو جهاد و شهادت است زیرا یک تدبیر خداوند این است که شر بعضی از قدرت‌های اهریمنی را با قدرت‌های دیگر دفع کرده است.

وی گفت: در قرآن آمده: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ؛ و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در عین حال که حبات جسمانی بسیار ارزشمند است اما حیات روحانی، ایمانی، سیاسی و فرهنگی؛ بنابراین شهدا حافظ حیات هستند و جامعه‌ای می‌تواند حیات خود را حفظ کند که ایثار، گذشت و شهادت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که شهادت داشته باشد، اسارت ندارد افزود: در کلام معصوم آمده که «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین» جامعه‌ای که از عهده دفاع از خودش برنیاید و توفیق باز کردن راه شهادت را نداشته باشد، اسیر است و دشمن بر آن جامعه مسلط است و حیاتی ندارد بلکه عین مرگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: جامعه‌ای که لباس شهادت به تن پوشیده است هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود و مقاومت می‌کند.

وی گفت: کربلای بزرگ، نماد این مقاومت است و بعد از ۱۴۰۰ سال ملاحظه می‌کنید که اربعین حسینی نه تنها برای مردم ایران و شیعه بلکه برای مردم جهان و همه آزادیخواهان پیرو هر دین و مذهبی که هستند نماد آزادی است و مردم از اربعین حسینی است که آدرس مهدی (عج) را برای آزادی جهان می‌گیرند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: کسانی که مثل شهید «محمدحسین رئوفی‌فرد» و خانواده‌اش که فتح باب شهادت را در پیروی از امام امت به روی امت باز کردند و خاطره این شهدا نباید فراموش شود چون در غیر این صورت همه ارزش‌ها فراموش خواهد شد.

وی گفت: ارزش‌ها مقامی دارد که پیامبران و جانشینان پاک آنان هر وقت دین و ارزش‌های انسانی و فرهنگی و اسلامی به خطر افتاده سپر شدند و آن را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شهدا در میدان‌ها نبرد کردند و افتخار آفریدند اما خانواده آنان هم روحیه دادند که در میدان‌های نبرد فتح الفتوحات حاصل شد و این لایه پنهان است.

امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از ترجمه لاتین کتاب "‌آسمان ستاره‌ها" زندگی‌نامه مادر امیر سرتیپ خلبان شهید محمدحسین رئوفی‌فرد از شهدای هوانیروز ارتش در بیرجند رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha