۶۸ درصد خانه‌های روستایی مراوه‌تپه در برابر زلزله ناایمن است

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: هشت هزار و ۳۴۹ واحد مسکونی مراوه‌تپه معادل ۶۸ درصد از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی این شهرستان مرزی کم‌داوم بوده در برابر زلزله ناایمن است.

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مقاوم‌سازی خانه های روستایی مراوه‌تپه از چند سال قبل آغاز شده و تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ خانه مقاوم روستایی این شهرستان ساخته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای ساخت هزار و  ۷۰۰ خانه ناایمن گلستان تامین اعتبار شده و ساخت هزار واحد در قالب طرح های مسکن حمایتی ویژه محرومان و نیازمندان و بقیه در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در دست اجراست. ​

وی در خصوص زلزله صبح امروز مراوه تپه افزود: پس از دریافت گزارش وقوع زلزله ۴.۹ دهم ریشتری مراوه تپه، نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان با دهیاران ارتباط برقرار کرده و طبق گزارش آن ها این زلزله خسارتی نداشت.

زمین لرزه ای با قدرت ۴.۹ دهم ریشتر ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه صبح امروز دوشنبه منطقه مرزی مراوه تپه در شرق استان گلستان را لرزاند.

بر اساس داده های مرکز زلزله نگاری کشوری، این زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین  بوده که در عرض جغرافیایی ۳۸.۳۵ درجه شمالی و ۵۵.۴۹ درجه شرقی گزارش شده و مرکز آن در ۶۴ کیلومتری مراوه تپه، ۷۰ کیلومتری کارا کالا در ترکمنستان و ۸۰ کیلومتری گلی داغ مراوه ثبت شده است.

شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه با سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت، در منتهی الیه شمال شرقی‌ استان گلستان واقع است.​

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha