بیش از ۱۰۰ کارگاه تخصصی در مراکز کانون پرورش فکری کردستان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در تمامی شهرستان‌های استان برای پر کردن اوقات فراغت در فصل تابستان به صورت حضوری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی فرهنگی، هنری و ادبی را برگزار می کند.

 حمیدرضا گوهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت‌نام کارگاه‌های فصل تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، هرچند فعالیت‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری در طول سال بدون وقفه و تعطیلی در حال اجرا است.

وی افزود: کانون پرورش فکری در تابستان امسال در رشته‌های قرآن، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، پویانمایی، موسیقی و نمایش خلاق از علاقه مندان ثبت نام می‌کند و در محیطی امن، شاداب و پر از جاذبه، تعامل مناسب با مخاطبان، توجه به استعدادها و خلاقیت‌ها و استفاده از بهترین شیوه‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی را برگزار می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پر رنگ‌تر می‌شود،  گفت: یکی از راهکارهای جدی تقویت مهارت‌های کودکان استفاده درست از اوقات فراغت است که کانون در این راستا به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کتاب محور در کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان و فعالیت‌های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعرخوانی، فعالیت‌های ادبی، انیمیشن، سفالگری، کاردستی، معرفی شخصیت، بحث آزاد، رباتیک، نجوم و کلاس‌های ویژه‌ی سفالگری، نقاشی و موسیقی می‌پردازد.

وی تقویت مهارت‌ها و خلاقیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و اضافه کرد: شناسایی و رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

گوهری یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی است.

در حال حاضر ۴۱ هزار کودک و نوجوان در سطح استان کردستان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha