۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84795896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلومبرگ: موافقت با درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا پایان هفته اعلام می‌شود

تهران-ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده هستند تا پایان این هفته، درخواست اوکراین برای گرفتن جایگاه نامزدی «پیوستن به اتحادیه اروپا» را اجابت کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری بین‌المللی بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه در اتحادیه اروپا نوشت: از آنجا که در نشست سفیران کشورهای اروپایی در روز دوشنبه کسی علیه عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا صحبتی نکرد، سران اتحادیه اروپا در نشست این هفته خود در روزهای پنج شنبه و جمعه به درخواست اوکراین برای گرفتن جایگاه نامزدی «پیوستن به اتحادیه اروپا» پاسخ مثبت می‌دهند.

بلومبرگ درباره واکنش اتحادیه اروپا به درخواست مشابه مولداوی و گرجستان نیز نوشت: این اتحادیه تنها درصورتی که این کشورها شرایط لازم را کسب‌کنند، جایگاه نامزدی «پیوستن به اتحادیه اروپا» را اعطا خواهدکرد.

این خبرگزاری غربی درباره عضویت کشورهای حوزه غرب بالکان در اتحادیه اروپا نیز عنوان کرد: باوجود تلاش مجارستان، فعلا مسیر عضویت این کشور مسدود شده‌ است.

کرواسی آخرین کشوری بود که بعد از حدود یک دهه تلاش برای عضویت در اتحادیه اروپا، بالاخره در سال ۲۰۱۳ عضو این اتحادیه شد و احتمالا اوکراین نیز این مسیر طولانی و دشوار را در پیش دارد.

کمیسیون اروپا از نامزدی اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت، اما پذیرش نامزدی گرجستان را مشروط اعلام‌کرد.

اوکراین چهار روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، خواستار عضویت در اتحادیه اروپا شد و کمتر از یک ماه بعد از دیدار «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا از کی یف، تایید این نهاد را برای طی مراحل عضویت دریافت کرد.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نهایت در نشستی در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن باید درباره وضعیت نامزدی رسمی اوکراین برای الحاق به اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند؛ آغاز مذاکراتی که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha