امام جمعه سمنان: فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف برق با ابزار هنر مورد توجه قرار گیرد

سمنان- ایرنا- امام جمعه سمنان گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای نهادینه سازی فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه برق بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی عصر سه‌شنبه در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف انرژی در دیدار با مدیران ارشد صنعت برق اظهار داشت: استفاده بهینه از برق باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و استفاده از ظرفیت رسانه به تحقق این راهبرد کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه پایداری شبکه توزیع برق در فصل تابستان دغدغه مردم است، افزود: در کنار تلاش مسئولان برای استمرار خدمات‌رسانی، مردم هم باید مدیریت مصرف را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و این همراهی موجب می شود تا بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز در حوزه تولید، فعالیت های خود را پیگیری کنند.
مطیعی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، تصریح کرد: توسعه انرژی خورشیدی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در این بخش مورد توجه باشد.

کنتور برق با قابلیت قطع از راه دور برای مشترکان پرمصرف استان سمنان نصب شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تاکید بر اینکه برای گذر موفق از اوج بار تابستان، مشارکت مردم  راه گشا است، افزود: مشترکان پرمصرف استان شناسایی و کنتورهای هوشمند برای آنان نصب شده و قابل کنترل از راه دور هستند.
سید محمد حسینی ابراز داشت: منطقی برای توجیه  مصرف برق ۳۰ برابر الگوی مصرف وجود ندارد و قانون شرکت توزیع برق را مکلف کرده تا با نصب کنتور با قابلیت قطع از راه دور با هزینه مشترک، مصرف برق مشترکان پرمصرف را مدیریت کند.
وی افزود: شرکت توزیع برق با اهتمام ویژه سراغ تک تک پرمصرفان این شرکت خواهد رفت و مطابق قانون با افرادی که مصرفشان بیش از الگوی مصرف باشد برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، اضافه کرد: کنتور برق ساختمان های اداری هر ۱۵ دقیقه قابل پایش است و اداره‌هایی که صرفه‌جویی در مصرف برق را رعایت نکننند، اخطار قطع برای آنان ارسال و دستگاه هایی که اهتمام ویژه در صرفه‌جویی داشته باشند  با هماهنگی استانداری تشویق می شوند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه ای، توزیع نیروی برق و مدیران حراست، روابط عمومی، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج صنعت برق استان و مدیر توزیع برق شهرستان سمنان حضور داشتند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha