۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84796502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: مشکل کالینینگراد باید دیپلماتیک حل شود

تهران-ایرنا- نماینده اتحادیه اروپا در روسیه در دیدار با معاونان وزیر امور خارجه روسیه در محل این وزارتخانه درباره تصمیم دولت لیتوانی در ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، مارکوس ادیرر نماینده اتحادیه اروپا در روسیه روز سه‌شنبه گفت مسئله کالینینگراد باید به صورت دیپلماتیک حل شود.

ادیرر در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری جلسه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای با الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد و گفت با طرف مقابل درباره وضعیت ترانزیت به کالینینگراد از طریق لیتوانی تبادل نظر کردیم.

وی گفت: من این فرصت را داشتم که موضع اروپا را در مورد مشکل ترانزیت در زمان تحریم‌ها بحث کنم ولی این مسئله را نیز به طرف‌های روسی گفتم که لیتوانی تنها قانون تحریم‌های اروپا را اجرا می‌کند.

نماینده اتحادیه اروپا در نشست خود با گروشکو از مقامات روسیه خواست در مورد مسئله کالینینگراد خونسردی خود را حفظ کنند و اختلاف مورد نظر را از طریق دیپلماتیک برطرف کنند.

نماینده اتحادیه اروپا در روسیه پس از ورود به محل ساختمان وزارت خارجه این کشور با آندری رودنکو و سپس با الکساندر گروشکو معاونان لاوروف دیدار و گفتگو کرد.

آنتون علیخانوف فرماندار منطقه کالینینگراد اعلام کرد راه آهن لیتوانی به کالینینگراد اطلاع داده است که از ۱۸ ژوئن ترانزیت تعدادی کالا از مناطق روسیه به منطقه کالینینگراد را به دلیل تحریم‌های اروپا محدود کرده است.

وی خاطرنشان کرد اقدام لیتوانی در ممنوعیت ترانزیت کالاها غیرقانونی است و همه توافق‌نامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. لیتوانی در زمان الحاق به اتحادیه اروپا از حفظ و امنیت ترانزیت کالا به کالینینگراد تضمین داده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت لیتوانی باید منتظر عواقب تصمیم خود در ممنوع کردن ترانزیت کالا به کالینینگراد باشد. زاخارووا همچنین لیتوانی را مسئول تشدید مسائل امنیت غذایی جهانی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha