۱ تیر ۱۴۰۱، ۱:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84796705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرودگاه صنعا: ممانعت ائتلاف سعوی از انجام پروازها توجیهی ندارد

تهران- ایرنا- مدیر فرودگاه بین المللی صنعای یمن سه‌شنبه شب گفت که ممانعت ائتلاف سعودی از انجام پروازها در این فرودگاه غیرقابل توجیه است.

به گزارش ایرنا از المسیره، «خالد الشایف» گفت: فرودگاه صنعا کاملا آماده است و تاخیر در پروازها هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: ما هیچ شرطی برای انجام پروازها عنوان نکردیم و ادامه ممانعت ائتلاف متجاوز در پروازها غیر قابل توجیه است.

مدیر فرودگاه صنعا اضافه کرد: سازمان ملل متحد و سایر نهادها در مورد ممانعت ائتلاف متجاوز در پروازها به و از فرودگاه صنعا سکوت کردند.

الشایف در ادامه گفت: سازمان ملل متحد نگران باز کردن فرودگاه به روی شهروندان یمنی نیست زیرا آنها از آزادی استفاده از فرودگاه برخوردار هستند و پروازهای آنها به طور مداوم انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه پروازی از اردن وجود دارد و چهار پرواز در نظر گرفته شده است که از فردا تا دهم تیرماه انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه صنعا اضافه کرد، پروازهای برنامه ریزی شده بر خلاف پروازهایی که قبلا بدون برنامه ریزی انجام می‌شد به نفع شهروندان است و تداوم برنامه ریزی و اعلام پروازها به کاهش درد و رنج مسافران کمک می‌کند.

نیروهای متجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان از آگوست ۲۰۱۶ فرودگاه بین المللی صنعا را با این بهانه که از این فرودگاه برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود به روی پروازهای غیرنظامی بسته بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن یکم آوریل جاری (۱۲ فروردین ماه) از موافقت طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس دو ماهه و قابل تمدید که از دوم آوریل اجرایی شد، خبر داد.

ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان، نیروهای دولت مستعفی یمن و نیز جنبش انصارالله از این آتش‌بس استقبال کردند.

از مهمترین بندهای این توافقنامه، از سرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا با دو پرواز در هفته یکی به مقصد مصر و دیگری اردن بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha