سالانه ۳۰ هزار مربی پرورش اندام در کشور تربیت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: کلاس های مربی گری بدنسازی و پرورش اندام از سخت ترین دوره‌ها است و سالانه ۳۰ هزار مربی این رشته‌ در کشور تربیت می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان عبدالمهدی نصیرزاده اظهار کرد: در سه رشته پاورلیفتینگ، فیتنس چلنج و مچ اندازی بانوان می توانیم فعالیت داشته باشیم و در مچ اندازی بانوان اعزام برون مرزی داشتیم و امسال نیزموفق به کسب مدال شدیم.

وی افزود: همچنین مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان به صورت رسمی گرفته شد و مرداد ماه امسال مسابقات پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور در شیراز و مسابقات انتخابی تیم ملی فیتنس چلنج بانوان در شهریور ماه نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز بین المللی آکادمی IFBB می توانیم در داخل کشور به وسیله مدرسین بومی کلاس های مربی گری را برای دریافت کارت‌های بین المللی برای علاقه مندان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: موضوع دوپینگ در ورزش بدنسازی و پرورش اندام خط قرمز فدراسیون است و در حد شعار نیست و تاکنون در همه مسابقات کنترل دوپینگ را به صورت جدی با صرف هزینه انجام گرفته است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: در فیتنس آقایان و بانوان تلاش خواهیم کرد که سبک فیزیک اوپن را وارد بازی های آسیایی کنیم که در این راستا ابتدا در بازی های ساحلی سپس در کشور های اسلامی و گام‌ بعدی نیز در ۲۰۲۶ دسته فیزیک پرورش اندام وارد بازی های آسیایی خواهد شد.

نصیرزاده ادامه داد: مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام در مرداد ماه از ۱۸ تا ۲۲ مرداد ماه جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان برگزار خواهد شد و در نیمه دوم شهریور ماه نیز مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام را جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا در پیش خواهیم داشت.

وی گفت: در ۱۸ تا ۲۲ آذرماه نیز میزبان مسابقات جوانان جهان در فیتنس چلنج جهانی در سه رده جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و همچنین جام جهانی پیشکسوتان خواهیم بود که آمادگی داریم که این میزبانی را در اختیار استان لرستان قرار دهیم.

نصیرزاده اظهار کرد: فروردین سال ۱۴۰۲ میزبان مسابقات مچ اندازی آسیا در بخش پسران و دختران خواهیم بود و با توجه به اینکه این مسابقات با حضور بیش از ۷۰۰ نفر برگزار می شود و رقم قابل توجهی را نیز به عنوان ورودی پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: ۲۳ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha