بیش از ۲ هزار کیشوند زیر پوشش طرح جامع پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

کیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی جزیره کیش گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار کیشوند از خدمات سند جامع پیشگیری از اعتیاد بهره مند شدند.

شقایق کهورزاده روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد شامل اقداماتی از جمله آگاه کردن جامعه و خطرات و مضرات مواد مخدر ، تقویت فعالیتهای جایگزین و افزایش مهارتهای زندگی مانند  مهارت حل مساله ، مقابله با مشکل و مقاومت در برابر مصرف مواد ، ارتقای فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در این راستا طی یکسال گذشته اداره بهزیستی کیش برای پیشگیری از اعتیاد در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد فعالیت های مختلفی را اجرا کرده که در قالب این اقدامات ۲ نفر به صورت حضوری و مجازی تحت پوشش قرار گرفته اند.

رییس اداره بهزیستی کیش یادآور شد: رصد وضعیت اعتیاد جزیره در قالب طرح ملی رصد آسیب های اجتماعی، تاسیس و راه اندازی گروه همیاران بر اساس برنامه های ملی چهارم و هشتم در راستای بستر سازی و تسهیل در راه اندازی و فعالیت سازمان های مردم نهاد و جماعت محور، پیشگیری جماعت محور از اعتیاد و محله های رهااز اعتیاد از جمله برنامه های اجرا شده در یکسال گذشته است.

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد تاسیس و راه اندازی پایگاه سلامت محلی باران بر اساس برنامه ملی چهارم برای توانمند سازی و ظرفیت افزایی و ارتقای سطح مشارکت سازمانهای مردم نهاد و جماعت محور درسیاست گذاری  و برنامه ریزی است.

بیش از ۲ هزار کیشوند زیر پوشش طرح جامع پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

کهورزاده افزود: طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محله های کمپ سحر ، کرمانشاهان و فاز f  ، آموزش نیرو های متخصص جهت اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی در حیطه آموزش مهارت های زندگی، افزایش دانش و آگاهی در حیطه فرزند پروری و آموزش زندگی خانواده ، شناسایی خانواده ها و کودکان در معرض خطر، مداخله در بحران ، حمایت اجتماعی ، مشاوره ، آموزش، حمایت، مددکاری با همکاری بخش اوژانس اجتماعی، پیشگیری ، امور توانبخشی از دیگر برنامه های حوزه پیگشیری بوده که اکنون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از بروز شیوع مصرف ماود مخدر در بین نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف این اداره است گفت: در قالب اجرای طرح ماد  و مانا برنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، برنامه هایی مانند مدارس مروج سلامت، مدرسه محور و آموزش مهارت های زندگی و ادغام آموزش درباره مواد با توجه به مراحل رشد در برنامه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقای برنامه های جایگزین در حال اجرا است.

کهورزاده اظهار داشت: در این مدت گروه تخصصی آموزشگر، مشاور و ناظر در برنامه های پیشگیری از اعتیاد مداری در هر منطقه، کارزار رسانه ای ترویج هنجارهای ضد اعتیاد و سبک زندگی سالم و عاری از اعتیاد نیز راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: همچنین ارائه خدمات درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به اعتیاد توسط ۲ مرکز  MMT  زیر نظر این اداره در حال انجام است که تا کنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به اعتیاد تحت پوشش قرار گرفته است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha