۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبر: 84798011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همزمانی نمایشگاههای کیف وکفش در شهرها به ضرر تولیدکننده است

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: برپایی نمایشگاه همزمان صنعت کیف و کفش در شهرهای کشور از جمله مشهد و تهران به ضرر تولیدکنندگان شهرستانی بوده و بهتر است تاریخ برگزاری این رویدادها جابه جا شود.

محمد محمدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال نمایشگاه صنعت کیف و کفش و چرم در مشهد اواخر آذرماه برگزار شد که امسال هم برگزاری آن برای همین تاریخ برنامه ریزی شده است، نمایشگاه صنعت کیف و کفش تهران پارسال به فاصله ۲۰ روز بعد از نمایشگاه مشهد برپا شد، اما امسال تاریخ خود را با مشهد یکی کرده است.
وی از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه صنعت کیف و کفش و چرم درخواست کرد که نمایشگاه های داخلی در این رسته تولیدی را به صورت همزمان در شهرهای ایران برگزار نکنند تا تولیدکنندگان هر منطقه فرصتی برای نمایش دستاوردهای خود و پیدا کردن بازاری برای محصولاتشان داشته باشند.
رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه تولید و فروش کفش در مشهد از این اتحادیه جواز کسب دارند که هر کارگاه حداقل از پنج کارگر برخوردار است، یکهزار کارگاه تولیدی کفش نیز به صورت زیرپله ای و غیرمجاز فعالیت دارند.
محمدی افزود: برای ساماندهی کارگاه های تولیدی کفش در مشهد، چند سال قبل خوشه صنعتی کفش ایجاد شده و ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگاه را ساماندهی و هدفمند کرده است اما برای توسعه این بخش و سازماندهی همه کارگاه ها، ایجاد شهرک تخصصی تولیدکنندگان کفش مشهد در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: تاکنون به دلیل عدم اختصاص زمین مناسب، شهرک صنفی و تخصصی تولیدکنندگان کفش راه اندازی نشده و مشکلات مربوط به آن هنوز پا برجاست، این در حالی است که شهرهایی مانند تبریز، همدان و اصفهان از شهرک تخصصی کفش برخوردار شده اند.
به گفته وی، راه اندازی شهرک به حذف کارگاه های زیرپله ای و ساماندهی تولید در این بخش کمک شایانی می کند.
وی با اشاره به افزایش هزینه های تولید کفش گفت: حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن نرخ برخی از مواد اولیه وارداتی و همچنین افزایش قیمت دو تا سه باره چرم در سال جاری از دلایلی است که منجر به افزایش هزینه های تولید کفش در داخل مشهد شده است.
رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: واحدهای تولیدی چرم در مشهد بیشتر "آستر" تولید می کنند اما رویه آن از تبریز تامین می شود، رویه برای کفشهای زنانه عمدتا از خارج کشور وارد می گردد، افزایش نرخ دلار قیمت رویه کفش را افزایش داده است.
محمدی افزود: تولیدکنندگان مجبور هستند به دلیل شرایط بازار۹۰ درصد از مواد اولیه خود را به صورت نقدی خریداری کنند، هم مزد کارگر افزایش یافته و هم بازار مواد اولیه نوسان دارد، در مجموع شرایط تولید کفش بسیار دشوار شده اما فروش کفش بهتر از سال گذشته است.
وی حضور در نمایشگاه های داخلی و همچنین نمایشگاه های خارج از کشور و نیز صادرات به کشورهای همسایه را از فرصتهای پیش رو برای صنعت کفش مشهد برشمرد.
 

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و بنیاد ملی نخبگان امضا شد و به زودی دفتر بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه‌اندازی می‌شود.
 دکتر جواد بهارآرا با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه افزود: آن چیزی که برای مدیران دانشگاه اهمیت دارد نیروی انسانی متخصص و دانشجویانی هستند که با جان و دل برای پیشرفت دانشگاه کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما حصل همه زحمت‌ها و تلاش‌ها کسب جایگاه دوم در بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بعد از واحد علوم و تحقیقات است، ادامه داد: همچنین این دانشگاه دارای دانشمندان صاحب نام در عرصه‌های بین المللی است و بسیاری از مدیران کشور، از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: حدود ۵۰ درصد بار آموزش عالی را دانشگاه آزاد اسلامی در کشور برعهده دارد ولی تاکنون هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نکرده است، لذا از بنیاد نخبگان خواستاریم که بخشی از امکانات و حمایت‌های خود را به دانشجویان دهند و فضا را بازتر کنند تا دانشجویان بتوانند از طرح‌های بنیاد نخبگان استفاده کنند.

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر تقویت ارتباط بین بنیاد نخبگان و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان از سال ۸۴ با ریاست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف این که صاحبان استعدادهای برتر را جذب کند و آنها را پرورش دهد، تاسیس شد.

دکتر سید عبدالکریم سجادی افزود: این امر مانع مهاجرت نخبگان به خارج از کشور می‌شود، چراکه این افراد سرمایه‌های انسانی بزرگی برای کشور هستند و نخبگی یک استعداد ذاتی و خدادادی است و هدف ما استعدادیابی و استعداد پروری است.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین دانشجوی دانشگاه آزاد و دانشجویان سایر دانشگاهها در کشور وجود ندارد و همه صاحبان استعدادهای برتر می‌توانند از طرح‌های حمایتی ما استفاده کنند، افزود: شعار امسال برای ما یک فرصت بود تا تفاهم نامه‌های متعددی با ارگان‌های مختلف امضا کنیم.

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این تفاهم‌نامه قرار است، دانشگاه کارهای آموزشی پژوهشی و فناورانه را انجام دهد و ما نیز با طرح‌های حمایتی خود از این فعالیت‌ها حمایت خواهیم کرد. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha