۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84798395
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معتمد بودن و دینداری ۲ ویژگی شاخص بازاریان گنبدکاووس است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تبریک اول تیرماه روز ملی اصناف، معتمد بودن و دینداری را ۲ ویژگی شاخص کسبه و بازاریان ایران اسلامی از جمله ااین شهرستان مرزی دانست و گفت: حفظ این ویژگی‌ها باتوجه شرایط اقتصادی جامعه و برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز اصناف در گنبدکاووس گفت: کسبه و بازاریان با این ۲ ویژگی که هویت آنها بحساب می‌آید همواره همگام با انقلاب اسلامی و مردم بوده و در کارهای خیر پیشقدم هستند.

وی افزود: اقدامات جهادی کسبه و بازاریان گنبدکاووس در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و حضور در روستاهای محروم و انجام تعمیرات رایگان لوازم خانگی اهالی آن باعث افتخار و قابل تقدیر است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به برخی اثرات فرهنگ غربی بویژه معماری مجتمع‌های تجاری بر بازار سنتی کشور و گنبدکاووس اضافه کرد: حفظ معماری و شئونات اسلامی در بازار یک الزام است که باید بیشتر مورد توجه کسبه و بازاریان قرار گیرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به موسم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و برخی گلایه بازاریان از اقدامات مالیاتی دولت، گفت: دوران ۲ ساله شیوع کرونا خسارات سنگینی بر کسبه و بازاریان وارد کرد و در این شرایط نباید با وضع مالیات‌های سنگین فشار بر این قشر را بیشتر کرد.

وی افزود: تورم و افزایش قیمت‌ها اگرچه تراکنش‌های مالی را بالا برده اما این به منزله درآمد نیست بلکه اصل سرمایه بازاریان است که نباید جزو مالیات محاسبه شود.

معتمد بودن و دینداری ۲ ویژگی شاخص بازاریان گنبدکاووس است
مهدی عبدلی رییس اتاق اصناف گنبدکاووس

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس نیز در این مراسم با تاکید برضرورت نگاه بیشتر دولت به حوزه بازار و توزیع افزود: دولت امسال در حوزه مالیات و مبنا قراردادن تراکنش‌های دستگاه کارتخوان، کسبه و بازاریان را غافلگیر کرد که بهتر بود این طرح با اطلاع رسانی بیشتر و از سال آینده انجام می‌شد.

مهدی عبدلی کسبه و بازاریان را سفره‌دار انقلاب اسلامی دانست و گفت: این قشر همچنین در ایجاد اشتغال با کمترین هزینه، کمک حال دولت هستند.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس، ضرورت تسویه بدهی دولت به اصناف از محل تبصره هفت ماده ۷۲ قانون نظام صنفی با بخشش جرائم تعزیرات، لغو محدودیت قانونی ۲ دوره برای اعضای هیات رییسه اتحادیه‌ها و استفاده از بازاریان در طرح‌های نظارتی را از مهمترین مطالبات کسبه از دولت دانست و بر تحقق آن تاکید کرد.

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این همایش گفت: بخش بازار و خدمات (اصناف) درحوزه اقتصاد خُرد از نهادهای مدنی بزرگ کشور به شمار می‌روند و تاثیر بسزایی در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها برعهده دارند.

 درویشعلی حسن‌زاده افزود: کرونا در ۲ سال گذشته خسارات زیادی به کسبه و بازاریان وارد کرد که باید با حمایت بیشتر از این قشر در کنار تولیدکنندگان، فضای اقتصادی کشور را مدیریت و رهبری کرد.

وی توسعه نهضت ساخت داخل را از ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: پارسال با جلوگیری از ورود کالاهایی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شد، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد و این نهضت امسال هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش بنیان فعلی و حمایت‌ از شرکت‌های جدید این حوزه از دیگر راهبردهای وزارت صمت جهت رونق تولید و کاهش هزینه‌های تمام شده آن در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب است.

درپایان این مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه بود، برخی کسبه و بازاریان نمونه گنبدکاووس و خانواده شهدای حوزه اصناف این شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

هم اکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در مناطق شهری و روستایی شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha