حمایت از توسعه فعالیت شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی فارس

شیراز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امسال حمایت از شرکتهای دانش بنیان و توسعه فعالیتهای آنها در شهرکهای صنعتی به عنوان محور اصلی برنامه‌های حمایتی این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی هاشمی، چهارشنبه در بازدید از نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در شیراز افزود: بر همین اساس و به منظور گسترش اقتصاد دانش بنیان، برنامه هایی در ۱۰ محور از ابتدای امسال تدوین و در حال انجام است.
او ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها استقرار مجموعه های دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی است که در این زمینه این مجموعه‌ها بدون مزایده زمین دریافت می کنند و بخشی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرکهای صنعتی استان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۳ شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی استان مستقر شده‌اند و این روند امسال با اعمال سیاست‌های حمایتی شتاب خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد را از دیگر برنامه‌های امسال این شرکت برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه تاکنون ۶۲ واحد صنعتی شناسایی شده‌اند که با بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در تلاشیم این مهم به سرعت محقق شود.
هاشمی، یکی از ظرفیتهای شرکت شهرکهای صنعتی فارس در توسعه فناوری دانش بنیان را  قابلیت‌های موجود در فن بازار منطقه‌ای استان برشمرد و گفت: در فن بازار ضمن احصای نیازهای فناورانه واحدها، زمینه مناسبی برای اتصال شرکتهای دانش بنیان به واحدهای نیازمند فناوری فراهم می‌شود تا سبب تقویت ارتباط شرکتهای دانش بنیان با صنایع شوند که در این زمینه سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال قرارداد تبادل فناوری منعقد شد.
نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان تا روز جمعه سوم خردادماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محول در محل نمایشگاه های بین المللی فارس پذیرای بازدید کنندگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha