معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مسئولیت اجتماعی مقابله با اعتیاد متوجه همگان است

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولیت اجتماعی مقابله با معضل اعتیاد در کشور و استان متوجه همگان اعم از مردم، دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد است و باید در این زمینه ورود پیدا کنند. 

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی مهر عصر چهارشنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: تاکنون تلاش ها و اقدام هایی مطلوب در زمینه مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد و درمان معتادان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و لازم است که با جدیت ادامه داشته باشد. 

وی افزود: معضل اعتیاد ریشه و عامل بروز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و به همین دلیل نیز باید به طور جدی با آن مقابله کرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲۱ سمن (سازمان مردم نهاد) این استان در زمینه مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد و درمان معتادان فعالیت می کنند که انتظار می رود میزان همکاری آنها افزایش یابد.  

هاشمی مهر عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در این استان همکاری و همراهی متعهدانه و دلسوزانه ای داشته اند. 

وی ابراز داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته در کشور نمونه و برتر شد که نتیجه تلاش، همت و مشارکت همه جانبه ۶ کمیته زیرمجموعه آن است. 

هاشمی مهر گفت: راه اندازی نخستین مجمع خیران یاریگران زندگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری و رایزنی است. 

وی اظهار داشت: هدف از راه اندازی این مجمع کمک مادی و معنوی و رسیدگی به معتادان و بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و اعضای خانواده آنان است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و اول تا هفتم تیرماه هر سال نیز هفته مبارزه با مواد مخدر است. 

سید ناصر رضایی اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در این استان ورود بیشتری کرده و راهکارهای لازم را نیز ارائه دهند. 

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد پاکترین استان کشور در زمینه اعتیاد به مواد مخدر بوده و وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها دارد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ۹۰ درصد مردم این استان بر اساس یک نظرسنجی اعلام کرده اند حاضر به همکاری و مشارکت برای مبارزه با معضل اعتیاد در استان هستند که چنین امری از نتایج اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آنان در مورد پیامدهای منفی  و زیان های جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر است. 

رضایی عنوان کرد: ۲۰ مکان به ویژه در حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به لحاظ اعتیاد جزو مناطق در معرض خطر هستند و طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیز به طور مستمر در این مکان ها انجام می شود. 

وی ابراز داشت: هیچ مرکز درمان اعتیاد غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۷۷ مرکز درمان اعتیاد دارای مجوز در تمامی شهرستان های این استان وجود دارد که با مجوز و نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند. 

رضایی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد  کمتر از ۵۰ معتاد متجاهر دارد، اظهار داشت: میزان شیوع اعتیاد در استان ۲.۳ درصد بوده حال آنکه این میزان در کشور ۴.۷ درصد است. 

وی میزان شیوع اعتیاد بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را ۱.۱ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در کشور ۲.۱ درصد است. 

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نیروی انتظامی متولی اصلی مبارزه با مواد مخدر بوده و تاکنون نیز بیش از سه هزار شهید و حدود ۱۳ هزار جانباز را در این زمینه تقدیم کرده است. 

سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار داشت: سال گذشته میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این استان هفت تُن و ۹۵۴ کیلوگرم بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: سال گذشته هزار و ۲۴۶ نفر خرده فروش مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، ۲۶۳ دستگاه خودرو توقیف، ۱۹ باند تهیه و توزیع  متلاشی و ۲۰ هزار و ۸۷۶ عدد قرص روانگردان نیز کشف و ضبط شد. 

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه ماهه نخست امسال یک تُن و ۲۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد. 

سرهنگ اکبری عنوان کرد: در این مدت ۴۴۴ نفر خرده فروش مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، ۷۵ دستگاه خودرو توقیف، چهار باند تهیه و توزیع متلاشی و ۶ هزار و ۲۴۷ عدد قرص روانگردان نیز کشف و ضبط شد. 

وی ابراز داشت: فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در کنار کشفیات مواد مخدر و دستگیری خرده فروشان موضوع مهم اقدام های فرهنگی، پیشگیرانه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد پیامدهای منفی و مضرات جبران ناپذیر مصرف مواد  مخدر را نیز در دستور کار دارد و بر همین اساس سال گذشته ۲۰۷ کلاس آموزشی با حضور ۱۱۲ هزار و ۱۲۰ نفر در استان برگزار شد. 

سرهنگ اکبری گفت: اقدام های فرهنگی، پیشگیرانه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد پیامدهای منفی و مضرات جبران ناپذیر مصرف مواد  مخدر در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر برگزاری کلاس آموزشی از طریق فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیز در این استان انجام می شود. 

وی اظهار داشت: چنانچه ارائه این آموزش ها در کهگیلویه و بویراحمد تداوم و استمرار داشته باشد اثرگذارتر خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha