مردمی سازی مناسب ترین راهبرد برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر است

یاسوج - ایرنا -معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:مبارزه جدی با پدیده خانماسوز مواد مخدر در استان نیازمند عزم همگانی است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی مهر در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر از نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ قدردانی کرد و گفت: مبارزه با پدیده شوم و خانمان سوز مواد مخدر یک کار فردی و گروهی نیست بلکه همگانی است و نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است.

مردمی سازی مناسب ترین راهبرد برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه خانواده ها در معرض آسیب هستند و طرح های پیشگیرانه از جمله آگاه سازی مردم از دانش آموزان گرفته تا سایر اقشار جامعه می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم گفت:رسانه های استان در مبارزه با آسیب های اجتماعی خصوصا مواد مخدر همراه هستند و از هیچ تلاشی برای آگاه سازی خانواده ها دریغ ندارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: خبرنگاران، رسانه های ارتباط جمعی، روحانیون، ائمه جمعه، معلمان وتشکل های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد برای تبیین آثار غیرقابل جبران مصرف مواد مخدر با تمام توان وارد میدان شده وازهیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی اظهارکرد: ازآنجا که کهگیلویه وبویراحمد درمسیر ترانزیت انواع مواد مخدر قرار دارد برای مبارزه جدی با این معضل خانمان سوز نیاز به حمایت همه جانبه دولت است.

هاشمی مهر با اشاره به حادثه تلخ کمپ لنگرود ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه گفت: استانداردسازی و ایمن‌سازی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد با جدیت دنبال شود تا حادثه تلخی که در استان گیلان رخ داد را در کهگیلویه و بویراحمد شاهد نباشیم.

وی بیان کرد: مراکز ترک اعتیادی هم در سطح استان به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند و هیچ مجوزی ندارند که تعطیل شوند و مراکزی که دارای مجوز هستند نسبت به استانداردسازی و ایمن سازی اقدام کنند در غیر اینصورت پلمب شوند.

هاشمی مهر در ادامه با بیان اینکه فرمانداران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر پای کار باشند و جلسات بیشتری تشکیل دهند، گفت: عملکرد برخی فرمانداران در این خصوص راضی کننده نیست و می طلبد با مسئولیت بیشتری پای کار باشند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت از ابتدای سال جاری تاکنون سه تن و ۴۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در همین راستا ۹۱۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

حمیدرضا اکبری از انهدام شش باند توزیع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: ۲۰۹ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر به همراه هشت قبضه سلاح قاچاقچیان توقیف شد.

اکبری به پاکسازی مناطق آلوده اشاره و عنوان کرد: ۱۳۲ هزار و ۱۰۵ عدد قرص رونگردان نیز کشف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha