۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2835
کد خبر: 84799114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش اندک در خنج فارس به آفت تار عنکبوتی خرما منجر شد

شیراز-ایرنا- بارش اندک باران در سال زراعی جاری موجب شیوع آفت کنه تار عنکبونی در نخلستانهای خنج فارس شده و سبب شده که مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خنج پنجشنبه ضمن اعلام این خبر به ایرنا گفت: عملیات مبارزه  با آفت کنه تار عنکبوتی یا افت گردآلود میوه های خرما  در شهرستان خنج  آغاز شده است و تا نیمه دوم تیرماه ادامه دارد.

علی علی پور افزود: مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان در سالهای کم بارش  کنه گردآلود میوه های خرما است که همزمان با گرم شدن هوا در آغاز فصل تابستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه  حشره  این آفت از شیره سلولی برگچه‌های جوان و میوه‌های تازه خرما تغذیه می‌کند و میوه آب  و طراوت خود را از دست می‌دهد و غیر قابل استفاده می‌شود. 

به گفته وی، کنه تارعنکبوتی  میوه را نیش می زند و شیره آن را می مکد و با ترشج شهد، میوه گرد وغبار هوا را جذب می کند و خاک‌آلود و نامرغوب می شود و روی میوه خرما یک‌ لایه نازک از گرد و خاک می گیرد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج افزود: با توجه به بروز این آفت از اواخرخردادماه، در ۵۰ درصد  ازنخلستان‌های مثمر این شهرستان کار سم پاشی  آغازشده و تاکنون یک هزارهکتار سم پاشی شده است که تا نیمه دوم تیرماه  به ۱۴۰۰ هکتار خواهد رسید.

در خنج ۲۷۰۰ هکتار نخلستان مثمر وجود دارد.

خنج در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha