۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84799416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم و جو در میامی ۵۳ هزار تن برآورد می‌شود

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت گندم و جو از مزارع کشاورزی این شهرستان ۵۳ هزار و ۵۰۰ تن پیش‌بینی می‌شود.

محمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال زراعی جاری ۲۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میامی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه گندم آبی در ۶ هزار و ١٠٠ هکتار و گندم دیم در ۱۰ هزارو ۷۰۰ هکتار در سال جاری کشت شد، ابراز داشت: جو آبی در ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار و جو دیم در چهار هزار و ۶۰۰ هکتار در بخش مرکزی و کالپوش کشت شد.

حسینی با اشاره به اینکه تولید کُلزا نیز بیش از یکهزار تن برآورد می‌شود، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کُلزا اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه کارشناسان با تجربه در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر روند برداشت محصولات نظارت دارند، افزود: توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصولات و ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدام‌های انجام شده برای حمایت از کشاورزان این شهرستان است.

بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.
تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در میامی انجام می‌شود.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha