وزیر راه مشکلات طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی را بررسی کرد

بجنورد-ایرنا- رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان شمالی از پروژه نهضت ملی مسکن در بجنورد بازدید کرد و مسایل و مشکلات این طرح را مورد بررسی قرار داد. 

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن در بجنورد، مرکز خراسان شمالی با عنوان پروژه برکت در شهرک فرهنگیان در حال اجرا است.

در قالب پروژه برکت بجنورد یکهزار و ۱۲۰ واحد در دست اجرا است که ۶۴۰ واحد در مرحله پی سازی، ۲۰۰ واحد در مرحله اسکلت، ۱۰۰ واحد در مرحله نازک کاری است و در مجموع ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین از پروژه مسکن سپاه و پروژه های گلستان شهر به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی بازدید کرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: براساس ارزیابی انجام شده  این استان از استان های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن این خطه از کشور تعیین تکلیف شد.

قاسم قاسمی  با بیان اینکه تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ متقاضی انجام شده است اظهار داشت: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان تامین شده است و در این شاخص از استان های پیشرو در کشور هستیم.

وی، تامین اعتبار برای آماده سازی مسکن مهر را از درخواست های استان عنوان کرد و گفت: در استان ۲ هزار واحد مسکن مهر با مشکل روبه رو است و تلاش داریم در این زمینه به استان محروم ما نگاه ویژه مبذول شود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان اسفراین از پروژه ۶۰۸ واحدی قائم، ۱٨٨ واحدی ساریگل اسفراین، ۴۰۰ واحدی تعاونی مسکن لوله گستر اسفراین و فاز دو شهرک شهدای مقاومت بازدید کرد.

استان خراسان شمالی به عنوان مقصد بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، امروز میزبان آیت الله سیدابراهیم رییسی و وزیران دولت سیزدهم است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha