شناسایی بیش از ۱۱ هزار بیمار جدید، در بسیج پیشگیری و کنترل فشار خون استان فارس

شیراز-ایرنا-به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون استان فارس بیش از ۱۱ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

دکتر عباس رضاییان زاده روز شنبه با بیان اینکه بر اساس مطالعه  جهانی بیماری ها، فشارخون بالا یکی از مهمترین عوامل خطر مرگ و ناتوانی در دنیاست افزود: یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، نا آگاهی مردم از بالا بودن میزان فشارخون خود است.

او ادامه داد: در همین راستا، همه ساله در دنیا با هدف گسترش آگاهی در خصوص بیماری فشارخون بالا، راه های پیشگیری، شناسایی و کنترل این بیماری، برنامه هایی نمادین طراحی و اجرا می شود.

دکتر رضائیان زاده اظهار کرد: بر اساس نتایج مطالعه ملی پیمایش بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر آن در سال ۱۴۰۰ برآورد می شود که در استان فارس ۳۵ و ۱۶ صدم درصد از افراد بالای ۱۸ سال به پرفشاری خون مبتلا هستند.

او ضمن بیان اینکه غربالگری و شناسایی بیماران یکی از بهترین استراتژی ها در برخورد با بیماری پرفشاری خون در سطح کشور است، ادامه داد: به همین دلیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون با تاکید بر غربالگری و شناسایی بیماران از بیست و هفتم اردیبهشت تا بیست و هفتم خرداد طراحی و اجرا شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این بسیج استانی که با همت و همراهی مدیران ارشد شبکه های بهداشت و درمان استان، پزشکان، کارشناسان بیماری های غیرواگیر، مراقبان سلامت و بهورزان شاغل در دانشگاه اجرا شد، ۱۱ هزار و ۴۴۸ بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون شناسایی و ثبت شدند.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: با توجه به اجرای موفق این برنامه، تداوم انجام غربالگری پرفشاری خون در مراجعان به واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، در تمام طول سال در کنار مراقبت منظم و مطابق دستورالعمل های کشوری، در دستور کار معاونت بهداشت قرار گرفته است.

دکتر رضائیان زاده از تلاش های تمامی دست اندرکاران این پویش استانی به ویژه مدیران ارشد شبکه های بهداشت و درمان استان فارس، پزشکان، کارشناسان بیماری های غیر واگیر، مراقبان سلامت و بهورزان، قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha