۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84802093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان البرز راه اندازی شد

کرج- ایرنا- پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان البرز با شعار " هر دانش آموز یک مهارت " در مدارس، دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی تربیتی این استان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی استان البرز روز یکشنبه با حضور دانش آموزان، اولیا، مربیان و معاونان پرورشی، کارشناسان و مسوولان در کانون استانی شهید محمد حسین فهمیده درکرج  با رویکرد دانش آموزی برگزار شد.

دراین آیین دانش آموزان به استقبال از مهمانان و اجرای برنامه های مختلفی چون سرود، تک خوانی، انجام حرکات نمایشی ورزشی و رزمی، مسابقه فرهنگی و دکلمه خوانی با موضوع تربیتی و مهارتی پرداختند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین آیین گفت: برای تابستان امسال  ۵۷۸ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در مدارس، دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی تربیتی این استان سازماندهی شده است.

« سردار فتح الهی » افزود: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی در البرز با حداقل هزینه نسبت به مراکز خصوصی برگزار می شود زیرا نگاه تربیتی و مهارتی حوزه آموزش و پرورش بر برگزاری این کلاس ها حاکم است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش استان دارای کانون فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، کانون های ورزش درون و برون مدرسه ای ورزشی و پژوهش سراهای دانش آموزی است که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در راستای برپایی پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

فتح الهی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان ارتقای کیفیت و ایجاد خلاقیت، مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: بیشتر نوجوانان و جوانان بویژه دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند و از طرفی در سال‌های گذشته که با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اوقات فراغت دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری می‌شد که یک دغدغه برای دانش‌آموزان، جامعه و والدین آنها بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از هفته اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه مطابق با دستورالعمل‌ وزارتی ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: برنامه‌های پرورشی، فرهنگی منسجم، پرنشاط، هدفدار و متناسب با نیازها وعلایق دانش آموزان توسط مربیان تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف برای پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت استان البرز پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: نام نویسی از دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی در مدارس، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و سایر پایگاه ها همچنان در رشته های علوم قرآنی، علمی ،صنایع دستی ، ورزشی ، نمایشی ، هنری و فناوری ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تابستان بهترین فرصت برای آموختن مهارت ها به دانش آموزان است که ضرورت دارد والدین به این مهم توجه کنند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha