۶ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84802219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح " نفس " در زنجان برگزار می‌شود

۶ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبر: 84802219
طرح " نفس " در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طرح " نفس" به همت بسیج جامعه پزشکی با همکاری ماماها و پزشکان متخصص زنان در این استان اجرا می‌شود و در آن، مادران بارداری که قصد سقط جنین خود را دارند، شناسایی و برای حفظ این فرزندان تلاش می‌شود.

دکتر مشهود تقی‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح " نفس" برای نخستین بار سال گذشته توسط بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند، انجام شد.

وی اظهار داشت: این طرح برای نجات فرزندان در حال سقط بوده و در آن مشاوره‌های تخصصی به مادرانی که تصمیم به سقط جنین خود دارند ارائه می‌شود و در صورتی که ضرورت علمی برای سقط نباشد، مادر از این کار منصرف می‌ شود.

رییس مرکز بهداشت استان زنجان با بیان اینکه در این مرکز مادران باردار تحت حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: با اینکه اجرای این طرح تازه آغاز شده است اما موفقیت در آن به برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد نیاز دارد تا بتوان به تحقق اهداف ترسیم شده آن امیدوار بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیشتر سقط‌های زودهنگام به دلیل ناهنجاری‌های جنین ازجمله ناهنجاری‌های کروموزومی است ادامه داد: سن بالای پدر و مادر، وجود سابقه سقط جنین، بیماری‌های مزمن، مشکلات رحم یا دهانه رحم، سابقه نقص‌های مادرزادی یا مشکلات ژنتیکی از جمله عوامل خطر سقط به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: عفونت، مصرف دخانیات، موادمخدر یا نوشیدنی‌های الکلی، مصرف برخی داروها، سموم محیطی، چاقی و وزن زیاد، آزمایش‌های غربالگری تشخیصی تهاجمی خطر سقط خودبخود جنین را افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha