۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84802608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان اردبیل: شهرداری اردبیل احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ را کامل اجرا کند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر لزوم اجرای هر چه سریع و کامل‌تر احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، سیدعبدالله طباطبایی روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه، به قانون پیش‌فروش ساختمان و تاثیر آن در کاهش اختلافات و دعاوی ملکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد اجرا نشدن صحیح این قانون از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی هستیم. 

وی افزود: بی‌توجهی به قانون و یا قانون‌گریزی پدیده‌ای ناهنجار است که مقابله نکردن و فقدان پیشگیری از آن موجب افسارگسیختگی در حوزه نظام اجتماعی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید کرد: بر همین اساس جا دارد در این حوزه نظام مهندسی، شهرداری، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی با توجه به وقوع تخلفات ساختمانی که موجب بروز دعاوی و اختلافات ملکی شده و یا امنیت شهروندان را تهدید می‌کند، اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

وی با انتقاد از اجرا نشدن احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تاکید کرد: در صورتی که صراحت قانونی وجود دارد و در صورتی که برای ساختمانی حکم تخریب صادر شده باشد، ضرورت دارد تا قانون اجرا شود و دستگاه قضایی استان نیز ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌ها، با هرگونه سهل‌انگاری مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

تجهیز و بروز رسانی آتش‌نشانی برای واکنش سریع در حوادث احتمالی، اهتمام به زیباسازی شهر با توجه به گردشگری بودن اردبیل، توجه به فرهنگ و هویت ایرانی در نقشه‌های ساختمانی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دیگر توصیه‌ها و تاکیدات دادستان مرکز استان در این جلسه بود.

شهر اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha