دولت هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی خراسان شمالی اعتبار داد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سفر دولت به استان، یکهزار و ۶۱۰ میلیار تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه راه روستایی، حذف نقاط حادثه خیز و بهبود راه های فرعی استان اختصاص داد.

جعفر شهامت روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در سفر دولت به استان پروژه های مختلف با  ۱۱۵ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و همچنین پروژه های مختلف با ۱۵۵ میلیاد تومان اعتبار آغاز شد.

وی افزود: در سفر دولت به استان ۴۰ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد و برنامه ریزی شده است تا پایان شهریور ماه امسال ۳۲ کیلومتر راه در این محورها تکمیل شود.

وی اظهار داشت: همچنین تا پایان تابستان امسال انجام روکش آسفالت در ۳۱.۵ کیلومتر راه فرعی و روستایی استان تکمیل می شود و در محورهای شریانی و اصلی هم ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سفر دولت به استان سه نقطه پرتصادف در جاده های استان برچیده شد گفت: تا سه ماه دیگر، هفت نقطه پرتصادف جاده ای دیگر در محورهای استان برچیده می شود.

وی با بیان اینکه در سفر دولت به استان، سه دستگاه پل در محورهای استان افتتاح شد افزود: هفت دستگاه پل دیگر در محورهای استان تا انتهای شهریور بهره برداری می شود که عمدتا در محورهای فرعی و روستایی و به طول بیش از ۱۰ متر است. 

شهامت با اشاره به اینکه تلاش داریم تا در دوره سه ساله، ۳۵۰ تا ۳۶۰ کیلومتر راه در استان افتتاح شود گفت: در این سه سال با استفاده از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان، تمام نقاط پرتصادف استان برچیده می شود.

وی افزود: اکنون ایمن سازی ۴۰ نقطه حادثه خیز در محورهای  استان باقی مانده است که با این میزان اعتبار ایمن سازی آن انجام می شود البته در این سال ها ممکن است شمار دیگری نقطه پرتصادف در استان تعریف شود. 

وی با اشاره به اینکه میزان برخورداری مردم روستاهای استان از راه مناسب ۱۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است افزود: میزان برخورداری روستاییان استان از راه مناسب ۷۱ درصد و در کشور ۸۱ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ تن قیر در پروژه های حوزه راه استان مصرف شد تلاش داریم تا با جذب بیشتری از قیر، عقب ماندگی های توسعه در راه های روستایی و فرعی کمتر شود.

آیت الله رییسی و کاروان دولت پنجشنبه هفته گذشته به خراسان شمالی سفر کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha