۴۵ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی آماده آسفالت است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۴۵ کیلومتر جاده در محورهای روستایی استان آماده آسفالت است و به زودی انجام می شود. 

محمد مشتری روز یکشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: تلاش داریم تا دست کم نیمی از طول این مسیرها تا هفته دولت امسال آسفالت و بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ کیلومتر از راه های استان آسفالت شده است افزود: یکی از مشکلات برای سرعت دادن به اجرای طرح های راهسازی، کمبود اعتبار است، اکنون پیمانکاران در این محورها مطالبه دارند که در انتظار تخصیص منابع مالی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۸۵ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی استان بهسازی شده و در آن اقدامات مربوط به لکه گیری، روکش آسفالت و اقدامات حفاظتی انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برچیدن نقاط پرتصادف در جاده های استان گفت: ۱۶ نقطه پرتصادف جاده های خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد که تا کنون ۱۳ نقطه پر حادثه با انجام اقدامات و طرح های مختلف ایمن سازی شده است و سه نقطه در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای اقدامات مربوط به ایمن سازی در سه نقطه در حال انجام است و تلاش داریم تا شهریورماه امسال به انجام برسد.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد و طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha