۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84803148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش چشمگیر آتش سوزی در اراضی ملی قروین

قزوین-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: آتش سوزی در اراضی ملی استان با اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به شکل چشمگیری کاهش یافته و از ۸۴ هکتار به تنها یک هکتار رسیده است.

سرهنگ کیومرث سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۸۶ فقره آتش سوری در اراضی ملی استان قزوین گزارش و به ثبت رسید اما امسال خوشبختانه تنها یک فقره آتش سوزی گزارش شده است.

وی به اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین جهت پیشگیری در اراضی ملی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: احداث آتش بر در سطح ۸۰ هکتار از اراضی جنگلی و حساس و مستعد آتش سوزی از جمله این فعالیت ها بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین اظهار داشت: تشکیل و ساماندهی تیم های واکنش سریع همیاران طبیعت برای مهار آتش سوزی در اراضی ملی قزوین از دیگر اقدامات انجام شده در این رابطه بوده است.

سلیمانی با بیان اینکه از ظرفیت همیاران طبیعت برای صیانت از منابع طبیعی به خوبی استفاده می کنیم،افزود: همچنین هشت تفاهم نامه نیز با معدن داران استان منعقد شده تا در صورت بروز آتش سوزی در اراضی ملی از نیروهای معادن برای خاموش کردن آتش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۲ نیرو نیز جهت دیدبانی و پایش اراضی حساس به منظور پیشگبری از آتش سوزی در اراضی ملی قزوین جذب و قرارداد با آنها منعقد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای همیاران طبیعت و جوامع محلی، گفت: خرید تجهیزات انفرادی مهار آتش نیز انجام شده و آنها را بین نیروهای یگان و همیاران طبیعت توزیع می کنیم.

وی در ادامه از کشاورزان، دامداران و گردشگران خواست تا هنگام حضور در طبیعت مراقب بوده و پیش از ترک محل از خاموش کردن آتشی که برای پختن غذا روشن کرده اند مطمئن شوند چرا که یک سهل انگاری کوچک در این رابطه می تواند به بهای آتش سوزی چندین هکتار مرتع یا جنگل منجر شود.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha