وضعیت هوای شهرستان های مرزی غرب کرمانشاه بحرانی است

قصرشیرین- ایرنا - معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا در شهرستان های مرزی غرب کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تا ساعت هشت صبح امروز در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفت.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بر اساس شاخص کیفی هوا شهرستان پاوه در وضعیت اضطرار و بسیار ناسالم و شهرستان های کرمانشاه، کنگاور و اسلام آباد غرب در حالت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی اظهار داشت: براین اساس توصیه می گردد افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهر ها از منزل خارج نشوند.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود داری نمایند.

 به گزارش ایرنا امروز دوشنبه ششم تیرماه بنا به تصمیم توسط کارگروه اضطرار آلودگی هوای کرمانشاه با هدف حفظ سلامتی و بهداشت شهروندان و به دلیل افزایش غلظت ذرات گرد و غبار در آسمان استان کرمانشاه ادارت، بانک ها و مراکز آموزشی ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه با ۲ ساعت تاخیر شروع بکار کردند.

طبق توصیه های کارشناسان بهداشتی  بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می شوند، در صورت تداوم علایم به پزشک مراجعه کنند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha