۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84803279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای چهار شهر کردستان در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت

سنندج-ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهرهای سقز، دیواندره، مریوان و سروآباد از صبح امروز دوشنبه از لحاظ آلودگی هوای ناشی از ورود گرد و خاک در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت.

کژال حبیب زاده  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای شهرهای سنندج، قروه، کامیاران، دهگلان، بانه، بیجار هم در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، از امروز بعدازظهر از میزان آلودگی هوای استان کاسته می شود ولی همچنان بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد روزهای خطرناک، بسیار ناسالم و ناسالم به دلیل آلودگی هوای ناشی از ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه افزایش داشته است.

اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان، کارشناسان این اداره کل بر اساس دید افقی وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha