۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84806032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان خُنک‌ترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی کردستان گفت: هشت ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته، خنک‌ترین دمای کشور را به نام خود ثبت کردند.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سراب شهرک دهگلان با دمای یک درجه، بابارشانی چهار، دهگلان و هزارکانیان پنج، قاملو ۶ و سقز، زرینه و نساره با هفت درجه سانتی‌گراد خُنک‌ترین نقاط کشور در شبانه روز گذشته بودند.

وی با اشاره به اینکه روستای سلین در سروآباد با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۲ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان تا روز جمعه روند افزایشی دارد و به طور میانگین چهار درجه بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: طی چند روز آینده پدیده خاصی در استان مشاهده نمی‌شود و وضعیت هوا آرام و پایدار است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha