دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر: ظرفیت تئاتر کودک ایران فراتر از مرزها است

همدان- ایرنا- دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ایران امروز فراتر از مرزهاست و می‌توان آثار اندیشه‌ورز هنرمندان ایرانی را در جای جای این جهان پهناور به صحنه برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «امیر مشهدی عباس» روز دوشنبه در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان افزود: برای دستیابی به این هدف، باید ظرفیت ایجاد بازار تئاتر را در کنار جشنواره کودک و نوجوان، فراهم کرد تا اندیشه بلند ایران اسلامی را همگام با بیانیه گام دوم انقلاب در جهان گسترش داد.

وی با بیان اینکه لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانندخاطر نشان کرد: در نقطه پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان سر در برابر شورآفرینی تلاشگران عرصه تئاتر کودک فرود می‌آورم.

مشهدی عباس اظهار داشت: همراهی مردم با فرهنگ همدان نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امید بخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.

وی با بیان اینکه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با کاستی‌هایش به نقطه پایانی رسید خاطرنشان کرد:  انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورتان به سوغات ببرید و اندیشه مهرورزی و شادی را در شهرهای خودتان بر پا کنید.

مشهدی عباس با بیان اینکه ستاد جشنواره با نیروی انسانی محدود، بیش از ۸۰۰ هنرمند را میزبان بود افزود: ایجاد شرایط استاندارد برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به طوری که تمام ظرفیت‌های نمایش کودک و نوجوان بتوانند جایگاهی در این رویداد داشته باشند مورد تاکید است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در کنار بخش‌های کودک، نوجوان، خیابانی و خردسال، بخش‌های تئاتر فراگیر با همراهی هنرمندان توانیاب بهزیستی، بخش تئاتر با اجرای هنرمندان زیر ۱۸ سال با درایت آموزش و پرورش به جشنواره بیست و هفتم اضافه شد که امیدوارم در ادوار آینده به شکلی بهتر تداوم یابد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از مدیران هنری کشور که پس از ۲ سال همه‌گیری کرونا، با نمایشگران و اهالی تئاتر همراهی کردند قدردانی کرد.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از اول تیرماه با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان آغاز شد.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار و ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha