۲۰۰ هنرمند صنایع‌دستی کرمان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ معرفی شدند

کرمان - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از معرفی ۲۰۰ هنرمند صنایع‌دستی این استان برای دریافت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده افزود: خوشبختانه تاکنون ۲ کارگاه بزرگ تولید گلیم شیریکی‌پیچ شهرستان سیرجان برای ساخت و تکمیل به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند که اعتبار پیش‌بینی شده برای این دو کارگاه بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است. 
وی ادامه داد: این تسهیلات با مشارکت و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید و به منظور حمایت از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال و عرضه و فروش صنایع‌دستی اعطا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: هنرمندانی که برای دریافت تسهیلات به معاونت صنایع‌دستی مراجعه، مدارک لازم را ارائه و ثبت نام کرده‌اند برای ادامه فرایند دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید رجوع کنند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار هنرمند در ۷۰۰ کارگاه صنایع‌دستی این استان به صورت گروهی و انفرادی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهور و پر آوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha