احداث زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه تسریع شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی استان در مرز شلمچه، روند احداث زائرسرای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان تسریع شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز دوشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد اربعین کشور با حضور وزیر تاکید کرد: برای تسریع در احداث زائرسرای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه می‌توان از سازه‌های سبک برای گام نخست استفاده کرد.

وی افزود: هر چه سریع‌تر اعضای هیات امنای زائرسرای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در مرز شلمچه تعیین و پس از صدور احکام، اقدامات لازم از سوی کمیته مرتبط انجام شود.

حیدری تدارک امکانات رفاهی برای زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه را ضروری اعلام و تصریح کرد: برای ارائه خدمات هر چه بهتر ۲ موکب از چهارمحال و بختیاری در این مرز مستقر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زائرسرای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان در مرز شلمچه یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع وسعت دارد.

علی حیدری تاکید کرد: اعتبار لازم برای احداث این زائرسرا از طریق کمک‌های مردمی و خیران نیک‌اندیش تامین می‌شود.

وی یادآور شد: هیات امنای زائرسرای استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری متولی احداث زائرسرا در مرز شلمچه هستند.

حیدری تصریح کرد: این زائرسرا برای اسکان زائران اربعین حسینی و توزیع غذای گرم پیش‌بینی شده است و ظرفیت زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه در هر شیفت کاری یک‌هزار نفر است.

به گزارش ایرنا،در ایام سالروز اربعین حسینی در پیاده‌روی اربعین میلیون نفر از ایران راهی نجف و کربلا می‌شود که از این استان نیز هزاران نفر در پیاده روی اربعین همه ساله شرکت می‌کنند که زائران چهارمحال و بختیاری بیشتر از مرز شلمچه به سمت عراق حرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha