ادعای انگلیس درباره حملات روسیه در اوکراین با تسلیحات متعلق به شوروی سابق

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین ادعا کرد که روسیه با تسلیحات متعلق به دوران شوروی سابق حملاتی را صورت داده است.

به گزارش ایرنا، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در روزهای ۲۴ تا ۲۶ ژوئن، روسیه با استفاده از موشک‌های دوربرد، حملات شدید غیرمعمولی را در سراسر اوکراین انجام داد. این سلاح‌ها به احتمال زیاد شامل AS-۴ KITCHEN متعلق به دوران شوروی و موشک‌های مدرن‌تر AS-۲۳a KODIAK می‌شد که از حریم هوایی بلاروس و روسیه شلیک شده است.

این بیانیه می‌افزاید: این تسلیحات برای هدف قرار دادن اهداف با اهمیت استراتژیک طراحی شده بودند، اما روسیه همچنان به استفاده از آنها در تعداد زیاد، برای مزیت تاکتیکی ادامه می دهد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: نیروهای اوکراینی پس از عقب نشینی از سیورودونتسک، به تحکیم مواضع خود در مناطق بالاتر در شهر لیشسانسک ادامه می دهند. نیروهای اوکراینی همچنان با حملات موفقیت آمیز در اعماق خطوط روسیه، فرماندهی ارتش این کشور را مختل می کنند.

این درحالیست که طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، نیروهای مسلح روسیه به طور فزاینده ای نحیف شده‌اند و سطحی از اثربخشی رزمی آن‌ها تنزل یافته است.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور  بارها تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه) در ادامه اظهارنظرهای علیه رئیس جمهور روسیه، حمله به مرکز خرید در کرمنچوک اوکراین را به روسیه نسبت داد و آن را نشانه بی‌رحمی ولادیمیر پوتین خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha