استاندار سمنان: ظرفیت سمن‌ها در پیشگیری و مقابله با موادمخدر استفاده شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ظرفیت خیران، سازمانهای مردم‌نهاد و کارآفرینان برای پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در استان بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نشست تخصصی خیرین، کارآفرینان، سمن ها و فعالان اجتماعی عرصه مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان افزود: باید ظرفیت استان بخصوص سمن ها، خیّرین و کارآفرینان را برای مقوله های پیش بینی، پیشگیری و سپس درمان، در بحث مبارزه با مواد مخدر بکار گرفته شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تمامی بخش ها به خصوص ظرفیت مشارکت آحاد جامعه و مردم به عنوان یک‌ اقدام اجتماعی در بحث مبارزه با مواد مخدر، امری حائز اهمیت و راهکاری موثر است.

هاشمی یادآور شد: دشمن در تهاجم فرهنگی، بدون مرز، با فریب و دسیسه، اندیشه، ارزشها، خانواده ها و مغزهای جوانان را هدف قرار می دهد و لازم است در راه مقابله با مواد مخدر و تهاجم فرهنگی ، همانگونه که مقام‌ معظم‌ رهبری این مهم را جهاد اکبر نامیدند، به صورت ویژه گام‌ برداشته شود.

استاندار سمنان بیان کرد: ابتلا به اعتیاد امری است که به صورت تدریجی اتفاق می افتد و می طلبد تا خانواده ها در این خصوص بیشتر مراقبت از فرزندان را مَد نظر داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در بحث مقابله با مواد مخدر و بکارگیری راهکار موثر در این حوزه، اقدامات باید در راستای پیشگیری و کاهش تقاضا برنامه ریزی و عملیاتی شود، ابراز داشت: احساس مسئولیت نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر توسط مردم باید در راستای نظارت و مراقبت از فرزندان و ایمن سازی خانواده، فرهنگ سازی، نهادینه و تقویت شود.

وی ادامه داد: در حوزه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نیز در سطح استان تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شد و این روند ادامه خواهد داشت.

استاندار سمنان تاکید کرد: زمینه اشتغال در استان به عنوان یک‌ استان صنعتی فراهم است و این ظرفیت مطلوب برای بکارگیری معتادان بهبود یافته در راستای توانمندسازی آنان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha