اعتراض روسیه به حضور "بدون مشورت قبلی" زلنسکی در نشست شورای امنیت

نیویورک- ایرنا- معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل به حضور بدون مشورت قبلی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل اعتراض کرد.

 نماینده روسیه با تصمیم آلبانی برای دعوت از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین "بدون مشورت قبلی" و بدون حضور فیزیکی وی در نشست عصر سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین مخالفت و از"استانداردهای دوگانه"  کشورهای غربی انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت، اوکراین بیشتر از جبهه شرقی خود  به "جبهه اطلاعاتی" اهمیت می دهد.

نماینده روسیه افزود که تبلیغات کی‌یف شرایطی را برای "بازاریابی شوم" جهت ادامه جریان تسلیحات به سمت نیروهای اوکراینی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد که شورای امنیت نباید به کارزاری برای رئیس جمهوری اوکراین تبدیل شود که از شرکت کنندگان در نشست ناتو تسلیحات بیشتری دریافت کند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که به تصویر کشیدن سربازان روس به عنوان "متجاوزان و غارتگران" همچنان ادامه دارد.

وی به نزدیکی مرکز خرید به مکان های نگهداری سلاح های آمریکا و سیار کشورها اشاره کرد و گفت: اگر مرکز خرید مستقیما مورد اصابت قرار می گرفت، هیچکس در آن زنده نمی ماند.

معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل روز گذشته نیز در واکنش به ادعاهای حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین گفت: این اتهامات، تحولات تحریک آمیز شهر بوچا را تکرار می‌کند.

پولیانسکی ادامه داد: اما در حال حاضر تناقضات آشکار بسیار زیادی وجود دارد. این دقیقاً همان چیزی است که رژیم کی‌یف برای حفظ تمرکز بر اوکراین قبل از نشست ناتو به آن نیاز دارد و تکرار اتهامات پیرامون تحولات بوچا می‌باشد. 

کشورهای غربی مدعی هستند که نیروهای نظامی روسیه در اواخر ماه مارس هنگام عقب نشینی از بوچا و دیگر مناطق حومه کی‌یف دست به کشتار صدها غیرنظامی زده‌اند. ادعایی که روسیه همواره آن را رد کرده است. 

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویر اجساد افتاده در خیابان‌ها، برخی با دستان بسته ادعای انجام این اقدامات از جانب مسکو را داشتند. برخی از کشورهای بزرگ در صدد آن بودند تا از این واقعه که روسیه آن را ساختگی می‌داند با عنوان نسل کشی یاد کنند اما تنها برخی کشورهای کوچک از جمله لتونی و استونی آن را نسل کشی دانستند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد. 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha