۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84805834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفری از جنس اهتمام دولت به کردستان

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84805834
سفری از جنس اهتمام دولت به کردستان

سنندج- ایرنا- مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی روز سه شنبه سفری به مریوان داشت و ضمن شرکت در چند برنامه، از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای این شهرستان قرار گرفت سفری که در راستای اهتمام و توجه جدی دولت به مرزنشینان صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی ۲ روز پیش در صدر هیاتی با استقبال استاندار، فرماندار سنندج و برخی مدیران استانی از طریق فرودگاه سنندج به استان کردستان سفر کرد.

وی در فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران گفت که نگاه دولت و نظام، تقویت و توجه به اقوام و مذاهب اسلامی بوده و دیدگاه حاکمیت در این رابطه یکدست است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به این هم اشاره کرد که حضورش در کردستان، مقدمه ای برای سفر رییس جمهور خواهد بود تا آیت الله رییسی با وسعت دید بالاتری به استان سفر کند و قطعا این سفر پر خیر و برکت است.

ماموستا کریمی بعد از شرکت در برنامه‌های مختلف در سنندج، از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار و نخبگان استان، راهی شهرستان مریوان شد تا از نزدیک در جریان مشکلات موجود قرار گیرد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پس از ورود به مریوان، در نشست هم اندیشی با روحانیون و اقشار مختلف جامعه شرکت کرد.

سفری از جنس اهتمام دولت به کردستان

اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه کردستان در سفر آینده رییس جمهور

وی در این نشست ضمن اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به کردستان، ایجاد وحدت اسلامی و عدالت اجتماعی را نیازمند اتحاد و همدلی دانست و گفت: برای تحقق این مساله همه باید در هر صنف و جایگاهی بکوشیم.

ماموستا کریمی اضافه کرد: مریوانی‌ها مزردارانی هستند که همواره محب اهل بیت و مدافع انقلاب اسلامی بوده‌اند که هدف از این سفر نیز بررسی مشکلات و شنیدن دغدغه‌های مردم جهت انعکاس به ریاست محترم جمهوری است.

وی ادامه داد: مردم کردستان بدانند دولت آیت الله رئیسی اهتمام جدی برای توسعه این منطقه دارد و در سفرش اعتبار ویژه و مناسبی برای تغییر و تحول در کردستان اختصاص یافته است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: با فراکسیون اهل سنت مجلس نشست‌هایی داشتیم تا کل روحانیون مناطق سنی‌نشین کشور از یک حقوق مساوی و درخور شانی بهره‌مند شوند و در همین راستا طرحی به مجلس ارائه داده شده که ان شا الله بخش عظیمی از مشکلات معیشتی ماموستایان برطرف شود کما اینکه مطالبات روحانیون به سمع و نظر ریاست جمهوری خواهد رسید.

ماموستا کریمی ضمن تقدیر از خدمات فرماندار مریوان، اضافه کرد: اگر نوع نظارت‌ها و مدیریت‌های مسئولان دلسوزانه باشد، قطعا مشکلات جامعه و دغدغه‌های مردم به حداقل می رسد.

در ابتدای این نشست هم اسماعیل احمدی فرماندار مریوان نیز با بیان اینکه این شهرستان از حیث توانمندی‌های اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و دینی یک شهر ممتاز و خاص است، گفت: علما، ماموستایان و شخصیت‌های این خطه از استان فرهنگی کردستان آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی نشدند و به جایگاه حقیقی و والای خود نرسیده‌اند که باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان نیز با گلایه از کم‌توجهی دولت به روحانیون اهل سنت، خواستار تسهیل ورود روحانیون اهل سنت در ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی به ویژه ارتش شد و افزود: پس از گذشت ۴۳ سال متاسفانه روحانیون ما در حاشیه هستند و اگر به عدالت محوری اعتقاد داریم باید رویکردها و نگاه‌ها به اهل سنت را تغییر بدهیم اگرچه بحث گرانی‌ها و تورم امروز نیز فشار سنگینی بر مردم تحمیل کرده که امیدواریم مسئولان به این مشکلات رسیدگی کنند.

در این دیدارها ماموستایان، ورزشکاران و اعضای شورای شهرستان‌ها خواستار توجه ویژه به مشکلات دریاچه زریبار، مرز باشماق، کمربندی، راه اندازی کارخانه در منطقه، معیشت روحانیون، آسفالت و مناسب‌سازی راه‌های شهری و روستایی، تخصیص اعتبارت جهشی، اشتغال جوانان و برخورد با اهانت‌ کنندگان به جامعه اهل سنت از تریبون‌های مختلف و ارتقای جایگاه اجتماعی ماموستایان شدند.
 

سفری از جنس اهتمام دولت به کردستان


حضور در روستای نی و بازدید از مرز باشماق

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در ادامه حضورش در شهرستان مریوان، همراه با فرماندار مریوان با مردم روستای نی از توابع بخش مرکزی مریوان دیدار کرد.

در این دیدار مسائل و مشکلات روستاهای مرزی از جمله فعال شدن مجدد بازارچه‌های موقت مرزی، توجه به مهار گرانی‌ها و تورم و افزایش نظارت‌ها مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

ماموستا کریمی قول داد مشکلات و دغدغه های مردم منطقه را به اطلاع رییس جمهور برساند تا برای رفع این مسائل اقدام شود.

وی سپس همراه مسوولان استانی و شهرستان، مسئولین استانی و شهرستان از مرز باشماق بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل مرز، قرار گرفت.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین با خانواده شهید والا مقام «ماموستا کریم مکی پور» دیدار کرد.

ماموستا کریمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار گفت: خانواده معظم شهدا نماد صلابت، صبر، استواری و مقاومت هستند و باید همواره مورد توجه مسوولان باشند.

شهرستان مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، امروز در سومین و آخرین روز از سفر خود به کردستان، در جلسه شورای اداری استان شرکت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha